×
×

دروان ظلم انگلیسی‌ها در منطقه پایان یافته است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 19284
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: هجرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) موجب شد تا قم و مشهد به دو قطب مهم دینی تبدیل شود. وی با تأکید بر رعایت عفاف […]

    دروان ظلم انگلیسی‌ها در منطقه پایان یافته است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: هجرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) موجب شد تا قم و مشهد به دو قطب مهم دینی تبدیل شود.

    وی با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی گفت: در این زمینه سندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین است که امیدواریم سریع‌تر تمام شود و مسئولان نیز باید بر اجرای سندهای قبلی در این خصوص تلاش کنند.

    مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه زیر پا گذاشتن ارزش‌های حجاب و عفاف از سوی زنان و مردان مقدمه فروپاشی‌های اخلاقی است، گفت: فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه عموم جامعه است و آنجا که رفتارها از مرزهای قانونی فراتر می‌رود مسئولان موظف به برخورد قانونی هستند.

    قم باید نماد اخلاق و حجاب و عفاف باشد

    وی تأکید کرد: شهر قم به عنوان مرکز فکر و اندیشه اسلامی باید برای ایران و جهان نماد اخلاق و حجاب و عفاف باشد.

    آیت الله اعرافی از مسئولان خواست در آنجا که قوانین حجاب زیر پا گذاشته می‌شود باید بدان برخورد شود و راهپیمایی دیروز زنان قمی قابل تحسین بود.

    وی با اشاره به هفته بهزیستی نیز اظهار داشت: نهادهای حمایتی مثل سازمان بهزیستی در شرایط سختی زندگی مردم وظایف سنگین‌تری بر عهده دارند که در این شرایط سخت، همگان باید محرومان را حمایت کنند.

    امام جمعه قم در ادامه به موضوع مالیات اشاره کرد و گفت: باید جلوی فرار مالیات را گرفت تا اقتصاد ما متکی بر نفت نباشد و اداره مالیات نیز باید رعایت حقوق متوسطین جامعه را بکند.

    جهان در برابر مظالم آمریکایی‌ها مقاومت خواهد کرد

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعرض انگلیسی‌ها به نفت کش ایرانی و محکوم کردن آن گفت: روزی انگلیسی‌ها هزاران ظلم در منطقه می‌کردند اما آنان بدانند که دوران آنها پایان یافته و دست‌های جنایتکار آنان از سوی ملت‌های آزاده قطع خواهد شد.

    آیت الله اعرافی بیان داشت: آمریکایی‌های عهدشکن نیز شورای حکام را تشکیل دادند اما سرشان به سنگ خورد و امروز جهان در برابر مظالم آنان مقاومت خواهد کرد و راه به جایی نخواهند برد.

    وی ادامه داد: آنان عهدشکنی کردند و از طرفی می‌خواهند که ایران پای میز مذاکره بیاید و امروز شعله‌های خشم جبهه مقاومت و آزادگان جهان علیه آنان است.

    نگران حال شیخ زکزاکی هستیم

    مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و ملت ایران نگران حال شیخ زکزاکی هستند و امت اسلام نیز در این زمینه نگرانی دارد و عواقب هر خطری که متوجه این عالم بزرگ شود متوجه ارتش نیجریه است و از دستگاه دیپلماسی انتظار داریم این موضوع را پیگیری کند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دم انقلاب اظهار داشت: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ۳ نظریه مطرح شد که انقلاب نیاز به قانون ندارد و برخی گفتند کشور نیاز به روحیه انقلابی ندارد اما نظریه سوم این بود که روح انقلابی و شکافتن بن‌بست‌ها در جامعه زنده باشد و از دست دادن روح انقلابی موجب شکست خواهد شد.

    آیت الله اعرافی تصریح کرد: قانونمندی امری لازم است اما روح انقلابی باید در جامعه و برنامه‌ریزی‌ها حاکم باشد و انقلابی بودن یعنی نترسیدن و گام‌های استوار به سوی مقاصد برداشتن است.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.