[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمد همتیان در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب و فضلای حوزه و خانواده های آنان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف «بئسَ العَبدُ عَبدا یَکونُ ذا وَجهَینِ و ذا لِسانَینِ بد بنده ای است بنده ای که دو […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمد همتیان در جلسه درس اخلاق که با حضور طلاب و فضلای حوزه و خانواده های آنان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف «بئسَ العَبدُ عَبدا یَکونُ ذا وَجهَینِ و ذا لِسانَینِ بد بنده ای است بنده ای که دو چهره و دو ربان داشته باشد» گفت: چنین شخصی خیلی از برادر دینی خود تعریف می کند اما وقتی پشت سرش باشد او را تحقیر می کند اگر به برادر دینی خود نعمتی داده شود حسودی می کند و اگر گرفتاری برای او گرفتاری پیش آید خوشحال می شود.

حجت الاسلام همتیان افزود: وقتی امام می فرماید بد بنده ای است نظر خدا هم این می باشد که چنین بنده ای بد است و کلام خدا و معصوم همیشه یکی است.

استاد اخلاق حوزه گفت: برخی روایات گناهان را به یک  اتاق تشبیه کرده اند که کلید آن دروغ است؛ ملاک خوب و بد بودن بنده در صداقت و راستگویی اوست.

حجت الاسلام همتیان به کلامی از آیت الله بهاءالدینی اشاره کرد که ایشان می گوید: نماز معراج مومن است در صورتی که در نماز راست بگویی بیشتر ما در نماز به آنچه می گوییم اعتقاد نداریم و این خود از لحاظ اخلاقی نوعی دروغ محسوب می شود.

استاد اخلاق حوزه افزود: بیشترین ظلم ها به اهل بیت از ناحیه کسانی بوده است که می گفتند ما پیرو سنت پیامبریم.

حجت الاسلام همتیان در پایان با اشاره به این که ظاهر و باطن انسان باید یکی باشد، خاطرنشان کرد: مرحوم آقا شیخ جعفر شوشتری سوار بر مرکب خود در حال ورود به تهران بود که شخص لاتی او را دید پیش شیخ آمد و گفت من لات هستم و ظاهر و باطن من یکی است آیا شما هم ظاهر و باطن تان با هم یکی است؟ آقا شیخ جعفر بعد از سخن شخض لات بسیار گریه کرد و گفت نکند من ظاهر و باطم یکی نباشد. /۱۳۷۰/ج

[ad_2]