[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، حق یکی از پربحث‌ترین مطالب در تاریخ بوده که با تغییر ادبیات جهان و برپایی رویای آمریکایی، تفسیر جدیدی از آن ارائه شد؛ تفسیری که توانایی بقای چندین هزار ساله را نداشته و بعد از چند قرن به مرگ رویای آمریکایی مبدل شد. جوامع […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، حق یکی از پربحث‌ترین مطالب در تاریخ بوده که با تغییر ادبیات جهان و برپایی رویای آمریکایی، تفسیر جدیدی از آن ارائه شد؛ تفسیری که توانایی بقای چندین هزار ساله را نداشته و بعد از چند قرن به مرگ رویای آمریکایی مبدل شد.

جوامع استکباری و ظالم به صورت دیکتاتوری بدون توجه به حق مردم به دنبال منافع خود می‌گردند و خاموش کردن فکر اعتراض در ضمیر مردم را بیشتر دوست دارند اما حکومت اسلامی نه تنها بدون توجه از حق مردم نمی‌گذرد بلکه با افتخار از عامل اقتدار کشور و ملت دم می‌زند و مردم را برای حضور پرشور پای صندوق‌های رای تشویق می‌کند.

وقتی گذشتگان بی‌محابا انتخابشان برگ برگ کتاب آینده را چروکیده می‌کند، این زندگی نسل بعدی است که با ورقات زخمی و سوخته تاریخ مواجه می‌شود که هم باید متحمل اشتباه گذشتگان و هم متحمل روشن سازی زندگی آیندگان باشند.

رای امروز ما آینده را رقم می‌زند

روزی این سوختگی کمتر است، پس برای حال و آینده بیشتر می‌توان وقت گذاشت اما در مواقعی که اجدادمان به خوبی از فرصت انتخاب‌هایشان استفاده نکردند و هرکسی را که خواستند سرکار آوردند و هرکسی را که خواستند خراب کردند، باعث شد که امروزه کار کردن برای پاکسازی گذشته و آینده سازی بیشتر شود.

 

در انتخابات به دنبال حق حرکت کنیم

 

اشتباه نشود، گرمی خون شهدای انقلاب پس از چند صد سال سینه سرد کتاب تاریخ را گرم می‌کند و این اولین باری بود که تاریخ به خود چنین حادثه‌ای را می‌دید. حادثه‌ای که از انتخابی با افق و آینده‌دار نشات گرفته بود.

تشکیلات لزوم کار در ساختار انقلاب

انتخابی که برای به دست آوردن آن مردم را به میدان‌ها کشاند تا از حقشان دفاع کنند. صحبت از گذشته‌ای است که ریل‌های فرهنگی کشور را به صورتی پایه‌گذاری نمود که هر فرد مومن پرتلاشی هم سرکار بیاید بدون داشتن تشکیلات منسجم و دلسوز نمی‌تواند به درستی کار انقلابی خود را انجام دهد و در ساختار آلوده آرام آرام به عنصر دشمن و منافقین درمی‌آید.

این روزها که انتخابات به خبر یک کشور تبدیل شده است و بعد از شهادت سردار دلها، انتخابات شور دیگری در کشور به راه انداخت. حق انسان‌ها انتخاب کردن است، حقی که خداوند بر گردن آنها قرار داد تا بدون هیچ اجباری مسیری را انتخاب کنند که خودشان و آیندگان را به گمراهی و ضلالت بکشاند یا به هدایت و روشنایی، حقی که می‌تواند زمینه ساز تغییر اساسی در کشور و حتی در جهان باشد.

چقدر از فرصت‌های گذشته استفاده کردیم

گذشتگان از این موضوع آگاه بودند یا نه، گذشته است اما اینکه ما چقدر از فرصت انتخابمان استفاده کنیم، مدنظر است که چرا وقتی می‌توانیم قدم اول برای تغییر را برداریم، با بی‌دقتی و بی‌توجهی آن را ضایع کنیم و چندسال دیگر کسی پیدا شود و بنویسد؛ امروزه هم باید متحمل اشتباه گذشتگان باشیم و هم مقدمه‌ساز آیندگان.

درست است که با یک انتخاب درست نمی‌توان گذشته پر از بلا را به گلستان تبدیل کرد اما قدم اول برای سربلندی آینده کشور از همین رای دادن‌ها شروع می‌شود. رایی که می‌تواند افرادی را در جاهایی بنشاند و به بهترین نحو ریل‌های گذاشته شده در عرصه‌های مختلف را شناسایی کنند، سپس اقدام به تخریب و برای آیندگان به بهترین نحو بسازند.

آینده روشن و قران گواه صعود تاریخ تشیع است. هر گذشته سیاهی هم وجود داشته باشد قطعا امام جامعه هست و زمام امور جامعه را به دست دارد و ما را از سیاه بختی و ضلالت نجات می‌دهد اما آن چیزی که مهم است اراده مردم برای تغییر بستر جامعه در مسیر الهی می‌باشد و همین موضوع نقطه تعیین کننده برای انتخاب حق است. /۸۸۲/ ۷۰۳/

[ad_2]