مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:: باید برنامه‌های فرهنگی را در ایام نوروز در استان قم کاهش و عمق این برنامه‌ها را افزایش بدهیم، باید در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی برای مسافران در استان قم ملموس باشد.

به گزارش شهرکریمه سید موسی حسینی کاشانی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان اظهار کرد: وجود زائرین در استان قم بار معنوی را  در این استان بیشتر کرده است، باید برنامه‌ریزی‌ها در استان قم براساس ظرفیت‌های این استان باشد و بسیاری از برنامه‌های پیش بینی شده در کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان قم همچون سال گذشته بوده است.

وی  خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های فرهنگی را در ایام نوروز در استان قم کاهش و عمق این برنامه‌ها را افزایش بدهیم، باید در ایام نوروز برنامه‌های فرهنگی برای مسافران در استان قم ملموس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در این اداره کل به دنبال این هستیم که تعداد برنامه‌های فرهنگی خودمان را در ایام عید نوروز کم کنیم، اما در مقابل بتوانیم در این ایام مخاطبان بیشتری را مورد پوشش قرار بدهیم.

حسینی کاشانی با اشاره به ورودی‌های شهر اظهار کرد: به دنبال این هستیم که برنامه‌های فرهنگی را در این ورودی‌ها برای مسافرین داشته باشیم، شهر قم ظرفیت‌های زیادی دارد و باید مسافری که وارد این شهر می‌شود، تفاوت شهر قم با شهرهای دیگر را احساس کند، به عنوان مثال طرحی همچون طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر که در تهران اجرا شده است را می‌توانیم در شهر قم هم اجرا کنیم.

وی ادامه داد: اماکن فرهنگی استان همچون نگارخانه‌ها و سینماها در ایام عید نوروز فعال هستند تا مسافران بتوانند از این اماکن استفاده کنند، به دنبال برگزاری جلساتی برای برنامه ریزی در این خصوص هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های مختلف استان درخواست داریم برنامه‌هایی را به کمیته فرهنگی ستاد تسهیلات زائرین استان بدهند که عمق بیشتری دارد، قطعا تعداد برنامه‌های این کمیته در نوروز سال ۹۶ نسبت به نوروز سال ۹۵ کاهش پیدا خواهد کرد.