مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فضای مجازی به عنوان فضای حقیقی در زندگانی امروز تأثیرگذار شده ولی خلأ محتوایی جدی در این فضا وجود دارد. به گزارش شهرکریمه به نقل از مهر اباذر جعفری در مصاحبه مطبوعاتی که ظهر دوشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد‏، اظهار […]

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی گفت: فضای مجازی به عنوان فضای حقیقی در زندگانی امروز تأثیرگذار شده ولی خلأ محتوایی جدی در این فضا وجود دارد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مهر اباذر جعفری در مصاحبه مطبوعاتی که ظهر دوشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد‏، اظهار داشت: فضای مجازی به عنوان فضای عینی و حقیقی در زندگی امروز بشر تأثیرگذار شده و مقام معظم رهبری بر استفاده بهینه از فضای مجازی تأکید دارند ولی متأسفانه خلأ محتوایی جدی در این فضا وجود دارد.

وی بیان داشت: هنوز ادبیاتی که رویکرد آن فضای مجازی باشد در کشور تولید نشده است.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: سومین همایش فضای مجازی پاک در ۶ محور دکترین فضای مجازی پاک، فضای مجازی، آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها، فضای مجازی پاک، عناصر تأثیرگذار، فضای مجازی پاک، قوانین و سنت‌های ملی و دینی، فناوری در خدمت فضای مجازی پاک و فضای مجازی پاک و تولیدات فرهنگی در قم برگزار می‌شود.

مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ آذر ماه

وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در محورهای عنوان شده تا ۳۰ آذرماه به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

مدیر کل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: چکیده مقالات باید تا پایان مهر ماه ارسال شود و آثار برگزیده تقدیر می‌شوند.

وی افزود: ۲۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور و حوزه علمیه عضو کمیته علمی همایش شده‌اند تا به این وسیله بتوانیم با همفکری در جهت پرکردن خلأهای محتوایی و علمی گامی برداریم.

جعفری تصریح کرد: در کنار برگزاری همایش دو کارگاه آموزشی با موضوعات اخلاق کاربر در فضای مجازی و جامعه شناسی شبکه‌های مجازی از جمله تلگرام برگزار می‌شود.

شناسایی ۲ هزار طلبع مبلغ در فضای مجازی

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد:‌ دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به فعالیت در عرصه تبلیغ در فضای مجازی، تاکنون ۲ هزار طلبه مبلغ در فضای مجازی را شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: این افراد در قالب گروه‌های تبلیغی فعالیت کرده و حمایت‌های معنوی و مادی می‌شوند.

جعفری افزود: ما تاکنون دو دوره آموزش برای تبلیغ در فضای مجازی با شرکت ۳۵۰ مبلغ در این فضا را برگزار کرده‌ایم.