[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» به مناسبت ماه رجب در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: کسی که لطف الهی را قبول نکند دیگر به او عطا نمی‌شود. این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند کسانی را که هدایت می کند اما آنها هدایت را نمی‌پذیرند، گمراه می […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» به مناسبت ماه رجب در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: کسی که لطف الهی را قبول نکند دیگر به او عطا نمی‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند کسانی را که هدایت می کند اما آنها هدایت را نمی‌پذیرند، گمراه می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به فرمایشی از امام باقر(ع) بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بندگان خود را دعوت کرد که توبه کنند تا بدی‌های آنها را به خوبی تبدیل کند، و این مهم را به فریاد رسایی که هیچ وقت قطع نمی‌شود، فریاد زد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رحمت الهی بر غضب او پیشی دارد، تاکید کرد: تقوا راه رسیدن به مهربانی‌های خداوند است، بهترین کار در سه ماه پیش رو (رجب، شعبان و رمضان) تقوا است.

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند از این سه ماه بهره‌برداری کنند تقوا پیشه کنند، در جامعه ما توصیه به تقوا بسیار ضعیف است، در حالی که خداوند اعمال صالح را از متقین قبول می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تقوا سطح پایین و بالا دارد، ابراز کرد: تقوای سطح پایین همین مراقبت در زمینه بهداشت است، اما تقوا در سطح بالا حس معنوی همراه با پرهیز از گناه است که در همه اعضای وجودی انسان جاری باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ماه رجب تمرین تقوا کنید، گفت: اگر تقوا پیشه کنید با نورانیت وارد ماه مبارک رمضان می‌شوید، این سه ماه توشه تقوا بردارید.

وی افزود: در آغاز ماه رجب چله گرفتن بسیار خوب است وقتی شما چهل روز روی تقوا تمرین کنید به طور قطع تغییر می‌کنید نفس اماره شما سرکوب می‌شود. /۸۸۲/ ۱۰۱/

[ad_2]