×
×

دزدی دریایی توسط انگلیسی‌ها برای ایران قابل تحمل نبود

  • کد نوشته: 20451
  • [ad_1] سید محمد مرندی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی، اظهار داشت: لازم بود که ایران نفتکش انگلیسی را توقیف کند تا انگلیسی ها متوجه شوند که دزدی دریایی برای کشوری همچون ایران قابل تحمل نیست؛ آن دورانی که کشورهای غربی از اختیارات […]

    دزدی دریایی توسط انگلیسی‌ها برای ایران قابل تحمل نبود
  • [ad_1]

    سید محمد مرندی کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی، اظهار داشت: لازم بود که ایران نفتکش انگلیسی را توقیف کند تا انگلیسی ها متوجه شوند که دزدی دریایی برای کشوری همچون ایران قابل تحمل نیست؛ آن دورانی که کشورهای غربی از اختیارات و حقوق ویژه ای برخوردار باشند، تمام شده است.

    وی ادامه داد: رژیم انگلیس و آمریکا بایستی حقوق مردم ایران را به طور کامل رعایت کنند و توقیف نفتکش انگلیسی گام مهمی در این راستا بود.

    این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سرنگونی پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا در آسمان ایران، گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی و مقابله به مثل ایران در برابر دزدی دریایی انگلیسی ها، حاوی پیام مهمی است.

    وی بیان کرد: اگر بنا باشد شاهد رفع این بحران ها باشیم بایستی آمریکایی ها و انگلیسی مشکلات شان را با ما حل کنند تا ما پس از آنکه آنها اقدامات لازم را انجام دادند، متقابلا برای کاهش تنش ها کشتی را آزاد کنیم.

    مرندی با اشاره به موضوع توقیف کشتی آمریکایی گفت: تنها راهی که  می توانیم غربی ها را وادار به عقب نشینی کنیم، زمانی است که با قدرت در برابر زیاده خواهی ها، عهدشکنی و تجاوزات آنها بایستیم و اگر این کار را نکنیم آن ها همین مسیر را ادامه خواهند داد. اگر ما کشتی را توقیف نمی کردیم، کشتی های متعددی را یکی پس از دیگری به سرقت می‌بردند.

    این استاد دانشگاه تهران ادامه داد: تنها مسیر معقولانه در حوزه برجام، منطقه و حوزه های تحریم اقتصادی این است که غربی ها متوجه شوند که با اقتدار ایستاده ایم و منافع آنها را به شکل های مختلف مورد هدف قرار می دهیم. آنها باید سیاست های شان را تغییر دهند.

    مرندی با اشاره به این راهکار که مذاکره در شرایط فعلی راهکار مخربی است، گفت: در شرایط فعلی هر نوع مذاکره با آمریکایی ها اشتباه محض است و تا زمانی که آمریکایی ها سیاست های شان را به طور کامل عوض نکنند و رفتار معقولی از خود نشان ندهند، حرف مذاکره، حرف مخربی است.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.