دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: دستگاه قضا به طور کامل از ماموریت های امنیت آفرین پلیس در برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم به صورت جدی حمایت می کند. به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری پلیس، مصطفی برزگر گنجی در دیدار فرمانده یگان ویژه استان قم، به نقش و […]

دادستان عمومی و انقلاب استان قم گفت: دستگاه قضا به طور کامل از ماموریت های امنیت آفرین پلیس در برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت مردم به صورت جدی حمایت می کند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از پایگاه خبری پلیس، مصطفی برزگر گنجی در دیدار فرمانده یگان ویژه استان قم، به نقش و هدف مشترک دستگاه قضا و نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مجموعه قضایی و پلیس در کنار وظایف و ماموریت های تخصصی خود دو هدف مشترک نیز دارند و آن افزایش احساس امنیت و افزایش عدالت در سطح جامعه است.
وی با اشاره به مسائل منطقه و شرایط مرزهای کشور، به وظیفه خطیر و حساس نیروی انتظامی در تامین امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیروی انتظامی از هر زمان دیگری کارآمد و مقتدرتر است و بدون شک ایثارگری و از خودگذشتگی کارکنان نیروی انتظامی همانند دلاورمردان ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس است.
وی با تقدیر از تلاش نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت کشور، اظهار داشت: ناجا در مبارزه با جرایم و پیشگیری از فعالیت های مخلان و مجرمان نظم جامعه، باید پیشگیری اجتماعی و فرهنگی را مقدم بر پیشگیری انتظامی قرار دهد.
برزگر گنجی در ادامه با بیان اینکه لازمه حفظ امنیت در جامعه، فرهنگ سازی برای پیشگیری از جرایم است افزود: علت وقوع بسیاری از جرائم غفلت و آگاهی نداشتن شهروندان است که آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه نقش حیاتی در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.
وی هم چنین خاطرنشان کرد: دستگاه قضا ابزاری است که به نظام اسلامی قوت بخشیده، ظلم ها و فسادها را برداشته و عدالت را در جامعه و بین مردم جاری و ساری ساخته است.
برزگر گنجی افزود: در نظام جمهوری اسلامی، قوه قضاییه حل و فصل کننده اختلافات و حاکم کننده عدل در مقابل ظلم و تجاوز و فساد است و برای اینکه قوه قضاییه در این هدف والا موفق بشود به اقتدار و اعتماد مردم نیازمند است که بدون شک این اقتدار به توان و قدرت نیروی انتظامی مرتبط است.
فرمانده یگان ویژه استان قم نیز در این دیدار، سختی کار شریف و مهم قضاوت را یکی از موجبات اجر معنوی کار آنان دانست و گفت: جایگاه قضاوت، منصب خدایی است و همانگونه که خداوند در روز قیامت به انسان ها جزا و پاداش می دهد، قاضی هم مردم را تبرئه یا مجازات می کند که بیانگر امر خطیر قضاوت است.
سرهنگ حسن رودباری با اشاره به عملکرد و ماموریت های یگان ویژه بیان کرد: در تمامی ماموریت های یگان ویژه اولویت اول و اصلی این یگان پیشگیری و استفاده از ابزار بازدارنده است و در صورتی که این اقدام ها برای برقراری نظم و امنیت مثمرثمر نباشد، هنجارشکنان با برخورد قاطع و جدی یگان ویژه مواجه خواهند شد.
وی با تاکید بر اینکه تعامل قضایی و نیروی انتظامی، تعالی بخش امنیت در جامعه است، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با هم افزایی دستگاه ها و مشارکت مردمی در راستای ارتقاء سطح امنیت استان قم، گام برداریم.
رودباری اذعان داشت: پلیس همواره با ماموریت های پیچیده ، گسترده و حساسی در عرصه نظم و امنیت روبروست که برای موفقیت در اجرای ماموریت ها نیازمند پشتیبانی و همراهی دستگاه قضاست.