[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی – سیاسی سپاه پاسداران که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، بهترین هدیه برادر ایمانی را این دانست که هنگامی‌که به یکدیگر می‌رسند همدیگر را موعظه کنند و افزود: نصیحت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از روحانیون عقیدتی – سیاسی سپاه پاسداران که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، بهترین هدیه برادر ایمانی را این دانست که هنگامی‌که به یکدیگر می‌رسند همدیگر را موعظه کنند و افزود: نصیحت مؤمن بسیار مهم است.

وی با تأکید بر لزوم تحمل موضوعات مردم و مدارا کردن با آنها افزود: در روایت اهل‌بیت(ع) آمده است که نخستین عملی که پس از مرگ مومن مورد توجه است سخن مردم درباره وی است.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه حق‌الناس در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: حق الناس تنها مربوط به پول نیست بلکه اخلاق را نیز شامل می‌شود.

وی با اشاره به لزوم تبیین اهمیت ولایت، افزود: ولایت بسیار مهم است که در رأس آن‌ حضرت بقیه‌الله(عج) قرار دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد:‌ پس از امام زمان(عج) بزرگان دین و مقام معظم رهبری قرار دارند و باید مردم را روشن کرد و ولایت‌فقیه را به‌خوبی برای جوانان تبیین کرد تا با نقش ولایت فقیه به خوبی آشنا شوند.

وی افزود: با وجود اینکه در برخی از کشورها انقلاب به سرعت از بین می‌رود اما در ایران اسلامی پس از ۴۰ سال به برکت انقلاب اسلامی و نعمت ولایت‌فقیه همچنان باقدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم القای ولایت برای جامعه، افزود: باید تلاش کنیم تا رضایت جامعه را به دست بیاوریم و کشور را در امنیت نگه‌داریم زیرا حیف است در کشورمان ناامنی وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: دشمن برای فتنه‌انگیزی در کشورمان تلاش بسیاری دارد که باید مانع این اقدامات شوم دشمن شویم.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: در آشوب‌های اخیر کشورهای خارجی خوشحالی کردند و منتظر کوچک‌ترین جرقه‌ای هستند بنابراین باید مراقب باشیم سوژه و فرصتی به دست دشمن ندهیم.

[ad_2]