[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی قم در جهت مطالبات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در روزهای ابتدایی آغاز فعالیتم به عنوان استاندار قم در روز ۱۹ دی سال قبل محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و رهنمودهای ایشان در آن روز برایمان بسیار با ارزش و مهم […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست شامگاه چهارشنبه در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی قم در جهت مطالبات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در روزهای ابتدایی آغاز فعالیتم به عنوان استاندار قم در روز ۱۹ دی سال قبل محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و رهنمودهای ایشان در آن روز برایمان بسیار با ارزش و مهم بوده است.

وی گفت: مدیریت استان باید نسبت به رهنمودهای مقام معظم رهبری رویکرد ویژه‌ای داشته باشد و معتقدیم در این زمینه هر نهاد و دستگاهی باید وظیفه خودش را بر اساس مسئولیت تعریف شده عمل کند.

استاندار قم با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی متولیان زیادی داریم، افزود: این دستگاه‌ها در عرصه عمل نباید فرافکنی کنند و باید نسبت به مسئولیتی که دارند پاسخگو باشند.

وی افزود: مقرر شد تا آسیب‌های اجتماعی در استان قم مورد شناسایی قرار گیرد و در این عرصه از تجربیات کارشناسان و بزرگان استفاده شده است.

سرمست ادامه داد: مطالعات عمیقی در چندین حوزه صورت گرفت و آسیب‌های اجتماعی مدنظر رهبر معظم انقلاب مورد واکاوی قرار گرفت.

ندوین برنامه‌های دوساله برای آسیب‌های اجتماعی در قم

وی اضافه کرد: استان قم در زمینه خشونت، نزاع‌های دسته جمعی، تصادفات رانندگی و همچنین در موضوع طلاق وضعیت خوبی ندارد و مشکلاتی در این بخش‌ها وجود دارد که برای هر یک برنامه‌ای دو ساله در نظر گرفته شده است.

استاندار قم اضافه کرد: اعتیاد، طلاق، سرقت، حاشیه نشینی، آسیب‌های فضای مجازی و تغییر سبک زندگی و موضوع عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی است که در دستور کار گروه فرهنگی و اجتماعی استان قم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم قم و مسئولان و حوزویان در قضایای اخیر نهایت درایت و تدبیر را داشتند، افزود: دشمنان برای قم نقشه‌های زیادی طراحی کرده بودند و تلاش داشتند تا قم به عنوان پایگاه شورش‌ها و اغتشاشات در کشور نشان دهند اما با هوشیاری و بصیرت مردم انقلابی قم خواب‌های دشمنان تعبیر نشد.

استاندار قم تأکید کرد: راهپیمایی مردم قم در حمایت از اقتدار کشور و فرامین رهبر معظم انقلاب با حضور حداکثری، صحنه‌های زیبایی از وحدت و انسجام ملی را خلق خواهد کرد.

[ad_2]