مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دشمنان اکنون در عراق هم به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی هستند. آیت الله علیرضا اعرافی ظهر شنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به فتنه انگیزی‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد خدشه به رابطه ایران و […]

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: دشمنان اکنون در عراق هم به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی هستند.

آیت الله علیرضا اعرافی ظهر شنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، به فتنه انگیزی‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد خدشه به رابطه ایران و عراق اشاره کرد و گفت: استکبار سعی دارد تا تضاد میان گفتمان انقلاب و گفتمان صهیونیستی را به تضاد بین شیعه و سنی تبدیل کند و عواملی مانند رژیم ال سعود هم به آن دامن می‌زنند گرچه قطعا دستاوردی برای آنان ندارد.

وی در ادامه به راهپیمایی اربعین و تلاش برای تقویت بعد بین‌المللی آن اشاره کرد و گفت: همانطور که تقریبا همه مراجع در این زمینه فتوا داده‌اند که سفر غیر قانونی و بدون روادید به عراق حرام است افرادی که قصد سفر دارند باید به این نکته توجه داشته و کلیه آدابی را که برای زائر در احادیث و روایات آمده مورد توجه قرار دهند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین رعایت قوانین و مقررات کشور عراق، احترام به حاکمیت دولت عراق و همچنین احترام به مرجعیت این کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: زائران به دلیل حساسیت‌هایی که نسبت به ایران در عراق وجو دارد باید این مسائل را رعایت کنند.

وی ادامه داد: افرادی که برای زیارت اربعین می‌روند باید بدانند که مراسم اربعین مورد توجه جهان است و کلیه مراحل این حرکت مورد تحلیل قرار می‌گیرد و از این رو زائر اربعین باید نگاه بین المللی داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فعالیت رسانه‌های جهان در راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: جهان اسلام امروز دچار آشفتگی‌ها است که این امر توسط رژیم صهیونیستی رقم خورده و دشمن اکنون در عراق هم به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و راه‌اندازی جنگ مذهبی است.