امام جمعه قم با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب گفت: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی آرزوی جدا شدن مردم از نظام و انقلاب و رهبری را به گور خواهند برد.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که هر انقلاب چهار مرحله دارد، گفت: این مراحل شامل حدوث، تشکیل حکومت، اکمال و تداوم و استمرار انقلاب می شود.

وی وجود رهبری الهی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: نظام های دینی متکی به رهبری الهی است که در عصر غیبت این مسؤولیت بر عهده فقیه جامع الشرایط گذاشته شده است، عامل دوم شریعت و دین است؛ محتوای حکومت تمام رهبران الهی شریعت بود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که معارضان حکومت های دینی به شدت با دین مخالفت کرده و می کنند، اظهار داشت: در دین اسلام بعد از این که رسول اکرم(ص) مبعوث به رسالت شدند تا کنون دشمنان همواره با پیاده شدن احکام اسلامی مخالفت کرده و می کنند.

وی ادامه داد: در دوران معاصر رژیم پهلوی با کشف حجاب، محالفت با برگزاری مراسم های عزاداری، جلوگیری از بیان و استقرار احکام الهی و برخورد با دینداران در صدد بود تا از اسلام جلوگیری کنند، رژیم سمشاهی دین ستیزی را به حدی رسانده بود که حتی تحمل تاریخ هجرت پیامبر را هم نداشت.

آیت الله سعیدی با بیان این که اگر حضرت امام با عنایت الهی قیام نمی کرد معلوم نبود چیزی از اسلام باقی بماند، ابراز داشت: انقلاب اسلامی دین را احیا کرد و مردم و جوانان به احکام و شعائر اسلام توجه بیشتری کردند، حاکم شدن رهبران الهی دین و شریعت خداوند را بر جامعه حاکم می کند.

وی عنوان کرد: عامل سوم برای پیروزی انقلاب اسلامی مردم هستند، در تاریخ رهبران الهی هرجا که مردم حضور داشتند کار به نتیجه رسید و هرجا مردم نبودند تلاش های انبیا نتیجه ای نداشت، انقلاب اسلامی حضرت امام با همراهی مردم بوده که بسیار برجسته و قابل تقدیر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مردم ایران در سه مرحله از مراحل ۴ گانه با کمال قدرت و ایثار، ولی فقیه و رهبر الهی خود را همراهی کردند که عبارت از حدوث، تشکیل حکومت و اکمال انقلاب است؛ پیچ خطرناک و حساس هر انقلابی مرحله انتقال رهبری است که معمولا ضربه های سنگین در هر انقلاب در این مرحله وارد می شود اما مردم ولایتمدار و با ایمان همواره همراه امام و رهبر انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان برای اکمال نهضت امام، رهبر انقلاب را به رهبری برگزیدند و مردم وفادار به امام، با همان صدق و صفا از ایشان پشتیبانی کردند؛ دشمنان انقلاب و بدخواهان مردم هرچه فتنه و توطئه کردند تا به امروز متحمل شکست شده و سرشان به سنگ خورده است، به فضل الهی در مرحله چهارم انقلاب یعنی تداوم و استمرار نظام تا ظهور امام عصر(عج) دشمنان و بدخواهان نظام مقدس اسلامی آرزوی جدا شدن مردم از نظام و انقلاب و رهبری را به گور خواهند