[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم گرامیداشت جانباختگان سانحه هوایی از سوی هیأت میثاق با شهدا با سخنرانی حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین یکتا و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی و سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. حسین یکتا راوی دوران دفاع مقدس در این […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم گرامیداشت جانباختگان سانحه هوایی از سوی هیأت میثاق با شهدا با سخنرانی حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حسین یکتا و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی و سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

حسین یکتا راوی دوران دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه این سؤال مطرح است که اگر بخواهیم شهید شویم، چه باید کنیم؟ اظهار داشت: بچه هیأتی حیف است بمیرد و باید شهید شود و مثل حاج قاسم اربا اربا شود و مانند او حتی دستش نشان دهد که تا پایان عمر، علم در دست داشته است.

وی افزود: کسی که می‌خواهد شهید شود، باید از خودش و نظر خود بگذرد. باید بدانیم زمانی که انتقام سخت در پیش است، امتحان سخت هم داریم.

یکتا با بیان اینکه دشمن بعد از کربلای ۵ که متر متر جلو می‌رفتیم، قطعنامه ۵۹۸ و تعیین شروع کننده جنگ را مطرح کرد، افزود: پیش از این عملیات، فتح‌المبین انجام شد و ۲۵۰۰ کیلومتر آزاد شد و یا خرمشهر را آزاد کردیم اما حرف از قطعنامه نشد اما زمانی که کربلای ۵ انجام شد، حرف از قطعنامه زدند.

مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها افزود: انتقام سخت این نیست که یکی زدند، یکی بزنیم یا یکی زدند ما ده‌تا بزنیم، زیرا باوجود اینکه مختار قاتلان امام حسین(ع) را کشت باز می‌گوییم، «أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ» یعنی انتقام مانده است. انتقام سخت ما یعنی هرکس نقاب فتنه دارد باید بیفتد.

وی با بیان اینکه ما را با آبرو، دلبری و دلبستگی امتحان می‌کنند، گفت: امام (ره) فرمودند آبرویم را برای خدا دادم و قطعنامه ۵۹۸ را قبول کردم اما آبروی ایشان نریخت زیرا برای خدا کردند و آبرودارتر هم شدند.

یکتا با بیان اینکه انتقام فرایند است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: این موشک فقط یک سیلی بود که البته این سیلی را نیز کسی جرات نکرده بود بزند و نقطه بعدی در این انتقام، خروج آمریکایی‌ها از منطقه است. دشمن در این جنگ حاج قاسم را یک‌جور زد و تلاش دارد حاجی‌زاده را جور دیگری بزند.

مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها با بیان اینکه نباید اجازه دهیم حاجی زاده از دست برود زیرا نیرویی چون اون کم است، گفت: تا بتوانیم جایگزین او را تربیت کنیم، زمان می‌برد. البته جوانان نوید آینده روشن را می‌دهند و ان‌شاءالله روزی دهه شصتی‌ها فرمانده، دهه هفتادی‌ها میان‌دار، دهه هشتادی‌ها پیاده نظام و دهه نودی‌ها ذخیره برای ایران خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه باید حاج قاسم شناسی برای جوانان به راه بیاندازیم، گفت: حاج قاسم با شهادت خود دلبستگی برای مقام معظم رهبری ایجاد کرد زیرا خود، دل به خدا داده بود لذا باید بدانیم چه لقمه‌ای خورد، چگونه نوجوانی و جوانی سپری کرد و چگونه در جنگ و بعدها مدیریت و فرماندهی داشت.

یکتا افزود: سانحه هواپیما و از دست رفتن هموطنان، داغ ما را بیشتر کرد و یک امتحان برای ماست که غصه‌ای بعد از غصه شهادت سردار سلیمانی است. البته ما به خاطر رفتار برخی که می‌دانیم به کجا وصل هستند هم ناراحت هستیم.

مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما را با ولایت امتحان می‌کنند. روزی شهدا ولایت‌پذیری امام زمان (عج) را در ولایت امام خمینی (ره) تمرین کردند و امروز ما باید این ولایت پذیری را در ولایت امام خامنه‌ای تمرین کنیم. /۸۸۲/ ۱۰۱/

[ad_2]