×
×

دعوت به صبر و استقامت در زیارت نامه‌های اهل بیت

  • کد نوشته: 34813
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در برنامه چهارم مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به کثرت وجود مفهوم صبر در کلمات امام حسین(ع)، گفت: ایشان در لحظات سخت واقعه عاشورا، […]

    دعوت به صبر و استقامت در زیارت نامه‌های اهل بیت
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی در برنامه چهارم مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به کثرت وجود مفهوم صبر در کلمات امام حسین(ع)، گفت: ایشان در لحظات سخت واقعه عاشورا، یاران و اهل بیت خود را دعوت به صبر می کرد و می فرمود مرگ پلی برای انتقال از سختی های دنیا به جنت الهی است.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه یکی از پیام‌های قیام عاشورا صبر در برابر مصائب است، عنوان کرد: انسان باید در مواجهه با ناملایمات همانند امام حسین(ع) شکیبایی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

    استاد حوزه علمیه قم به اهمیت تأمل در مضامین زیارت نامه های ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: ائمه معصومین(ع) در همان ابتدای زیارتنامه ها، رنج‌ها و مظلومیت ها خود را یادآور می‌شوند همه پیروان خود به صبر و شکیبایی دعوت کنند.

    کارشناس دینی فرازهای زیارت ناحیه مقدسه را که حاکی از اعجاب فرشتگان از میزان صبر امام حسین(ع) است را یادآور شد و اظهار داشت: مقام والای صبر امام حسین(ع) به قدری است که حتی فرشتگانی که صبر انبیای بزرگ خدا مانند حضرت نوح، حضرت عیسی، حضرت موسی و حضرت ابراهیم را دیده بودند به شگفت آمدند.

    حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه یادآوری مسائل قیام عاشورا به هدف دریافت پیام‌های آن صورت می پذیرد، ابراز کرد: یکی از درس‌های عاشورا این است که انسان در برابر سختی ها نباید نعمات الهی را فراموش کند.

    استاد حوزه علمیه قم به بیماری های جسمانی ائمه معصومین(ع) در طول زندگانی ایشان اشاره کرد و افزود: رنج های ائمه معصومین(ع) در حیاط مبارکشان با رنج‌های سایر مردم قابل مقایسه نیست و پیروان آنها باید در مواجهه با این سختی ها امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهند./۱۳۵۰/پ۲۰۲/ق

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.