سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در اجلاسیه نمایندگان تولیت‌های اعتاب در کربلا، تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران به‌منظور ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائران داخلی و بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش شهر کریمه، به‌نقل از روابط‌عمومی مسجد مقدس جمکران، ابراهیم صدوقی به بیان نتایج اجلاس نمایندگان اعتاب در کربلای معلی پرداخت و اظهار داشت: اجلاس نمایندگان اعتاب جهان اسلام با عضویت مسجد مقدس جمکران به مدت دو روز در کربلا برگزار شد.

وی از حضور نمایندگان اعتاب از کشورهای ایران، عراق و سوریه خبر داد و افزود: از کشور ایران آستان قدس رضوی، آستان مقدس سید کریم، آستان مقدس حضرت معصومه( س)، آستان مقدس شاه‌چراغ، سازمان اوقاف امور خیریه، بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت و مسجد مقدس جمکران شرکت کردند.

وی ادامه داد: از کشورهای عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه و عتبه حضرت رقیه(س)، عتبه کاظمین و عتبه عسکریه، مسجد مقدس کوفه و عتبه عباسیه در جلسه حضور داشته‌اند.

وی برگزاری این اجلاس را در سه بخش عنوان کرد و گفت: در بخش اول بیانه‌ای به امضای تولیت‌های همه اعتاب رسیده و مقدمه‌ای است بر ائتلافی که بین همه اعتاب جهان اسلام تشکیل‌شده است.

صدوقی از تشکیل کارگروه‌های مختلف در کنار این اجلاس خبر داد و تصریح کرد: دستور جلسه نشست کربلا برای مسائل و مشکلات مختلفی است که ممکن است حین زیارت برای زائران رخ دهد همچنین ارائه راهکارهای مناسب برای پیشگیری و رفع این مشکلات است.

وی از تشکیل دفتر پیگیری حقوق زائران در تمام اعتاب خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی و قانونی به زائران داخلی و بین‌المللی در دستور کار این دفاتر قرار داشته و البته بیشترین رویکرد این دفاتر بین‌المللی خواهد بود.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه مسئولیت کارگروه‌های اعتاب با محوریت دبیرخانه در ایران، بر عهده آستان قدس رضوی قرار گرفت، افزود: مسئول اعتاب عراق و سوریه نیز عتبه حسینیه معرفی شد همچنین در حاشیه این اجلاس پیش‌نویس عمل مشترک مساجد مهدوی با معاونت و تولیت مسجد مقدس کوفه تهیه شد.

صدوقی خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس جلساتی با مرکز بین‌المللی آستان قدس رضوی، حوزه معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، بخش فرهنگی آستان مقدس سید کریم و معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز برگزار شد.