×
×

دلیل پرداخت نشدن جوایز ۴ وزنه بردار خوزستانی در انتهاء جام فجر چه بود؟

  • کد نوشته: 8684
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، در انتهاء مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر که دیروز در اهواز تمام گردید، قرار بود به شش وزنه بردار برتر مسابقات که طبق سامانه سینکلر (سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی) انتخاب می گردند جوایز دلاری اهدا گردد. فدراسیون جوایز دو وزنه بردار گرجستانی که پنجم […]

    دلیل پرداخت نشدن جوایز ۴ وزنه بردار خوزستانی در انتهاء جام فجر چه بود؟
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایسنا، در انتهاء مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر که دیروز در اهواز تمام گردید، قرار بود به شش وزنه بردار برتر مسابقات که طبق سامانه سینکلر (سیستم امتیازدهی فدراسیون جهانی) انتخاب می گردند جوایز دلاری اهدا گردد.
    فدراسیون جوایز دو وزنه بردار گرجستانی که پنجم و ششم گردیدند را می دهد اما در این میان جوایز ۴ وزنه بردار (ایوب موسوی، رحمان اورامه، میلاد رهبری نژاد و علی مکوندی) تیم خوزستان که به نمایندگی از ایران در مسابقات شرکت کرده بودند، پرداخت نمی توان.
    گفته شده که این وزنه برداران اصرار بسیاری برای اینکه هر چه تندتر جوایزشان پرداخت گردد، داشته اند و فدراسیون هم تصمیم گیری می کند جوایز آنان را بعدا بپردازد.

    علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری در اظهار کرد وگو با ایسنا، در مورد دلیل پرداخت نکردن جوایز وزنه برداران خوزستان اظهار کرد: ما جوایز نقدی ذی ربط به دو وزنه بردار گرجستان را که طبق سامانه سینکلر انتخاب شده بودند، پرداخت کردیم و تعهدها خود را نیز در بخش آنتی دوپینگ و مورد ها دیگر انجام دادیم. با توجه به اینکه خوزستان چندی پیش قهرمان جام باشگاه های قاره آسیا شده بود، استاندار و معاونت آن، مدیرکل ورزش و جوانان و با پیگری هیات وزنه برداری خوزستان جوایز نقدی  برای تیم خوزستان مدنظر داشته بودند و در همین مسابقات از آنان تقدیر نمودند و جوایز نقدی پرداخت گردید. پرداخت جوایز ۴ وزنه بردار برتر مسابقات جام فجر را هم گذاشتیم در یک فضای مناسب تری صورت پذیرد.
    او در جواب به این سوال که به چه سبب در همان مسابقات جام فجر جوایز پرداخت نشد، تصریح نمود: احتیاج به فضای مناسب تری هست تا درباره آن مبحث هم اقدام نماییم.
    رییس فدراسیون وزنه برداری در جواب به این سوال که گفته می گردد به سبب اختلافاتی که بین مسئولین خوزستان و فدراسیون وزنه برداری پیش آمده، قرار نیست جوایز وزنه برداران خوزستانی پرداخت گردد، اظهار کرد: اصلا این طور نیست. این پایبندی فدراسیون هست و ۱۰۰ درصد باید صورت پذیرد. مطمئن باشید پیش از سال نو در یک فضای مناسب تر این کار انجام خواهد گردید. اینکه گفته می گردد فدراسیون قصد پرداخت جوایز را ندارد را تکذیب می کنم و کارهای لازم در این زمینه انجام خواهد گردید.  ۴   ۴ وزنه بردار می باشند و جوایز آنان را به طور یورو، همان طور که به بقیه هم یورو دادیم، پرداخت می گردد.  
         مرادی در مورد اینکه کیفیت جام فجر توقعات را برآورده نکرد، تصریح نمود: ۹ کشور مالک اسم در وزنه برداری به سبب دوپینگ محروم بودند. وقتی این ۹ کشور نباشند از ارزش مسابقات جهانی هم کم می گردد و منحصرا وجود ایران به آن مسابقات ارزش می بخشد. ما نیز نمی توانستیم در تضاد با مقررات فدراسیون جهانی حرکت کنیم و این کشورها را دعوت نماییم. البته باید به کشورهای دیگر هم مجال داد.
    در تیم منتخب استان خوزستان دارنده مدال جهانی هم وجود داشت. رکوردهایی هم که وزنه برداران خوزستان ثبت کردند قابل ملاحظه بود که توان دارد مورد توجه مربیان تیم های ملی هم قرار گیرد. اتفاقا من معتقدم این دوره از مسابقات با توجه به مشکلاتی که اظهار کردم از لحاظ اندکی و کیفی خوب بوده هست. میزبان استان خوزستان هم بسیار خوب بود. در این مسابقات کلاس های مختلفی برگزار گردید که در نوع خود کم پیشینه بوده و باید در ارزیابی کیفیت مسابقات مورد توجه قرار گیرد. همین میزبانی و برپایی مسابقات از قاره قاره آسیا جلوتر هست.

    رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد انصراف خوزستان از میزبانی مسابقات جام فجر و اینکه فدراسیون باید به فکر میزبان دیگری برای جام فجر باشد، تصریح نمود: استاندار خوزستان خواسته بود ستاد مسابقات به طور دائمی آنجا باشد و ما نیز موافقت کردیم و هنوز مکتوب چیزی به ما ارسال نشده هست. این مبحث باید ارزیابی گردد. هنوز پاسخی در این خصوص به خوزستان ندادیم. اکنون چه خوزستان میزبان باشد چه شهرهای دیگر، به هر حال نقاط ناتوانی و قوتی وجود دارد و برای بالا بردن سطح برپایی مسابقات مسائل باید ارزیابی و برطرف و مراجعه گردد.
     انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.