×
×

دنیای امروز به بانوان فقیه و مبلغه نیاز دارد

  • کد نوشته: 8440
  • مرجع تقلید شیعیان گفت: راه شیخ مفید و شیخ صدوق راه پرزحمتی است که باید در این راه قدم برداشت همان‌طوری که دنیای امروز به فقیه و مبلغ نیازمند است به فقیهه و مبلغه نیز نیاز دارد.

    دنیای امروز به بانوان فقیه و مبلغه نیاز دارد
  • به گزارش شهرکریمه آیت الله نوری همدانی در دیدار مدیرحوزه علمیه خواهران با تأکید بر سنگین بودن مسئولیت انسان‌ها در قبال اجتماع بشری گفت: در این زمان افراد حماسه‌آفرینی هستند که توفیقاتی داشته‌اند و در راه انقلاب اسلامی تلاش‌ها و زحمات بسیاری کشیده‌اند، در قرآن کریم در سوره احزاب آمده که در تمام ارزش‌ها تفاوت میان زن و مرد نیست چراکه یکی از نقشه‌های دشمنان این بود که زنان را تحقیر کنند و آن‌ها را به‌استثمار بکشانند.

    مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: دشمنان اسلام تبلیغ بدی از زنان داشتند و چهره زن را در ادبیات تحقیر کرده‌اند، تا اینکه با وقوع انقلاب اسلامی امام راحل این چهره را تغییر دادند و نقش زنان در تربیت و ایجاد فرزندان ویژه است چراکه چند سالی که فرزند کنار مادر رشد پیدا می‌کند حاکی از اهمیت نقش مادر در تربیت فرزند است.

    آیت‌الله نوری همدانی با بیان اصول تعلیم و تربیت گفت: راه شیخ مفید و شیخ صدوق راه پرزحمتی است که باید در این راه قدم برداشت همان‌طوری که دنیای امروز به فقیه و مبلغ نیازمند است به فقیهه و مبلغه نیز نیاز دارد.

    وی گفت: تمام خواهران طلبه باید اهل‌قلم و نویسندگی باشند، همچنین به‌جهت آنکه خداوند متعال انسان‌ها را متفاوت آفریده است بنابراین باید گزینش‌های دقیقی میان طلاب صورت گیرد و در هر طبقه‌بندی نیاز به فقیه و عالم داریم، امام صادق(ع) شاگردان خود را طبقه‌بندی کرده بودند و حتی در حالات علمای بزرگ نیز شاهد این طبقه‌بندی‌ها بودیم.

    استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر جریان‌سازی میان طلاب در حوزه‌های علمیه ابراز کرد: چند سالی است که درباره حجاب بحث می‌کنیم اما هنوز این ارزش به‌طور کامل عملی نشده است، و باید زنان طلبه بر این امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید داشته باشند، چراکه امروز روز به میدان آمدن است و باید به‌صورت عملی انجام‌وظیفه کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.