[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت پیمان با بیان این که ما باید شبهات، ردود، هجمه‌ها و حمله‌ها را در همان سطح و گستره ای که مطرح می‌شوند پاسخ دهیم، اظهار کرد: علاوه بر این باید از لاک دفاعی خارج شویم و همه توانمان را خرج […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت پیمان با بیان این که ما باید شبهات، ردود، هجمه‌ها و حمله‌ها را در همان سطح و گستره ای که مطرح می‌شوند پاسخ دهیم، اظهار کرد: علاوه بر این باید از لاک دفاعی خارج شویم و همه توانمان را خرج پاسخگویی نکنیم؛ چرا ما نباید افکار و عقاید دیگران را به چالش بکشیم؟ گاها در فضای مجازی، شبهات برای مشغول کردن ما به گونه‌های مختلف مطرح می‌شوند.

وی افزود: لازم است ما در بیان مسلمات و محکمات اعتقادی شیعه و تبیین اختصاصات فقهی تشیع و شرح امروزی مباحث کلام قدیم و کلام جدید به ویژه در زبان‌های خارجی کار کنیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی خاطرنشان کرد: گاهی دیده می‌شود مؤسسات و نهادهای دارای بودجه چند ده میلیارد تومانی و دارای ساختمان‌های چندین طبقه در تهران و قم، به اندازه مؤسسات کوچک و فاقد بودجه و بدون حامی، بازدهی و خروجی مؤثر ندارند چرا به وضع این‌ها رسیدگی نمی‌شود و مؤسسات و گروه‌های جهادی حمایت‌ نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام خروجی‌های علمی ما فارسی و عربی و آن هم به تیراژ کم هستند که بین خودمان توزیع می‌شوند، ادامه داد: سایت‌های ما ضعیف و استاتیک هستند و متأسفانه باید گفت که ما از رسانه‌ها و پیام رسان‌های اجتماعی حتی به اندازه داعش هم استفاده مؤثر نکرده‌ایم.

پیمان وضع رایزنی‌های فرهنگی و اعزام مبلغ به خارج را تأسف بار عنوان کرد و با تأکید بر این که مسؤولان و متولیان این امور باید پاسخگو باشند، گفت: در وضعیت جهان پساداعش، جهان تشنه شنیدن دکترین جهانی شیعه است و می‌خواهد با ما گفت وگو کند، اما ما نه عالمِ زبان دان، نه متون ترجمه شده و نه برنامه آموزشی و تبلیغی استاندارد شده برای فعالیت رسمی در کشورهای خارجی، داریم و افراد به سمت دیگر مذاهب اسلامی می‌روند.

وی با بیان اینکه دلمان را نباید به اعزام مبلغین اندک، آن هم فارس زبان خوش کنیم، اظهار کرد: شیعه در این چهل سال انقلاب نسبت به گذشته خود، پیشرفت چند برابری داشته، اما نسبت به رشد و توسعه دیگر ادیان و مذاهب و فرق، عقب افتادگی تاریخی شیعه روز به روز بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۵۸

[ad_2]