×
×

دوری از مسائل اختلافی در مراسم زیارت اربعین/مردمی اداره شدن اربعین مورد تاکید رهبری است

  • کد نوشته: 7530
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مراسم زیارت اربعین از همان ابتدا تاکید داشتند که این مراسم به صورت مردمی اداره شود.

    دوری از مسائل اختلافی در مراسم زیارت اربعین/مردمی اداره شدن اربعین مورد تاکید رهبری است
  • به گزارش شهرکریمه ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر ظهر امروز در نشست آموزشی مبلغان اربعین که در سالن همایش غدیر برگزار شد، با اشاره به نقش نیروهای بسیج مردمی عراق در نبرد با داعش اظهار کرد: اگر این نیروها در عراق نبودند، داعش این کشور را می‌گرفت و نیروهای بسیج مردمی عراق توطئه ایجاد اسرائیلی دیگر در کنار مرزهای ایران را خنثی کرد.

    وی ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا طی روزهای اخیر با حضور در منطقه، ایران هراسی کرد، او گفت که نیروهای بسیج مردمی عراق باید به خانه‌هایشان برگردند، مگر این نیروها از خارج از عراق هستند.

    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در مراسم زیارت اربعین شاهد حضور اهل سنت و پیروان ادیان دیگر هستیم و باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم، مبلغان در طول زیارت اربعین باید متناسب با نیاز مخاطب صحبت کنند.

    قاضی عسکر با اشاره به ضرورت دوری از مسائل اختلافی در مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: نباید در این مراسم به سراغ مسائل اختلافی برویم، مراسم زیارت اربعین موجب ایجاد پیوند قوی بین مردم ایران و عراق شده، این در حالی است که دشمنان به دنبال جدا کردن عراق از ایران هستند.

    وی ادامه داد: مبلغان باید به صورت برنامه ریزی شده مسائل را در مراسم زیارت اربعین را مطرح کنند، آن‌ها باید در این مراسم مطالب اخلاقی را بگویند، مردم نیاز به این مطالب دارند، باید جلوه‌های زیبای مذهب اهل‌بیت(ع) در مراسم زیارت اربعین مطرح شود.

    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: سال گذشته حدود یک میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، امسال هم تاکنون ثبت نام در این سامانه توسط ۶۰۰ هزار نفر صورت گرفته است، البته برخی هم بدون ثبت نام در سامانه سماح به صورت آزاد به زیارت اربعین می‌روند که این افراد ساماندهی درستی ندارند و بیمه نیستند.

    قاضی عسکر، مراسم زیارت اربعین را بدون نفع مالی برای نهادهایی همچون سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: باید این شبهه از ذهن مردم پاک شود که این نهادها از زائرین اربعین درآمد کسب می کنند.

    وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در خصوص مراسم زیارت اربعین از همان ابتدا تاکید داشتند که این مراسم به صورت مردمی اداره شود، اگر در مراسم زیارت اربعین به سمت دولتی شدن برویم، این کار آسیب‌های جدی وارد می‌کند و هزینه‌های سنگینی را به دولت تحمیل خواهد کرد.

    نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: طی سال‌های اخیر شاهد به میدان آمدن مردم در مساله زیارت اربعین بودیم و در دو طرف مرز مشترک بین ایران و عراق، موکب‌های فراوانی برای پذیرایی از زائرین ایجاد شده است، آثار و برکات فرهنگی مراسم زیارت اربعین طی سال‌های آینده در جامعه روشن خواهد شد.

    قاضی عسکر با اشاره به ضرورت مردمی برگزار شدن زیارت اربعین اظهار کرد: سیاست این است که این مراسم به صورت مردمی برگزار شود، اما بخش خصوصی که در بحث زیارت اربعین فعال دارد، برای اداره خود هزینه‌هایی را دریافت می‌کند که این هزینه‌ها باید مدیریت شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر برای مراسم زیارت اربعین هدف گذاری کنیم و بتوانیم براساس آن اهداف، مردم را تربیت کنیم، خواهیم توانست که در فضای داخلی و خارجی تحول ایجاد کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.