امام‌جمعه قم با تأکید بر ارائه عملکرد دولت یازدهم از سوی دولتمردان گفت: فرصت خوبی در اختیار وزرا قرار گرفت و همکاری خوبی بین مجلس و دولت رخ داد و وزرا توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: این ماه دارای برکات فراوانی بوده و آخرین ماه قمری است، در روایات آمده که سوگند خداوند به فجر و مقصود از شب‌های ده‌گانه دهه اول ماه ذی‌الحجه است، همچنین منظور از ایام معلومات که در روایات بر آن تأکید شده همین دهه اول ذی‌الحجه است.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: ازجمله کلماتی که حضرت دارند که بیان جایگاه این امام همام است، علم و دانش فراوانی است که خداوند به ائمه(ع) عنایت کرده است، و امام باقر(ع) نیز به شکافنده علوم معروف بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته دولت گفت: رفتار شهیدان رجایی و باهنر برای دولتمردان ما الگو باید باشد، ویژگی مهم این دو شهید موج زدن روحیه عدالت‌خواهی و تبعیت از حضرت امام خمینی(ره) بود ما نیز یاد و خاطره این شهیدان را گرامی می‌داریم.

وی با تأکید بر ارائه عملکرد دولت یازدهم از سوی دولتمردان و ارزیابی آن از سوی اصحاب رسانه افزود: فرصت خوبی در اختیار وزرا قرار گرفت و همکاری خوبی بین مجلس و دولت رخ داد و وزرا توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، همه ظرفیت‌ها را دولت و ریاست جمهوری به کار بگیرند و نگویند که امکان تحقق اهداف برنامه ششم شدنی نیست.

امام‌جمعه قم ادامه داد: سرمایه اعتماد مردم باید صیانت شود، رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال، ایجاد اشتغال آن‌هم برای جمعیتی که مطرح و پیش‌بینی‌شده و بهبود فضای کسب‌وکار، مدیریت جهادی برای حل مشکلات و توجه به اقتصاد مقاومتی از ویژگی‌هایی است که باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شهادت شهید حججی و تجلیلی که مردم از این شهید بزرگوار کردند، تصریح کرد: این‌ها نشانه آن است که رویش‌های نظام اسلامی ما کم نیست، شایستگی در میان جوانان ما وجود دارد و مسئولان باید بودجه‌ها را در جهت فرهنگ دینی هزینه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اعتراضات جدی مردم آمریکا به نژادپرستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر اکثریت سنای آمریکا این تعبیر را به کار می‌برد که “ادامه کار ترامپ با تردید مواجه است و ترامپ اصول اولیه حکومت داری را نمی‌داند و نمی‌داند که چگونه به کار بگیرد:”

امام‌جمعه قم با اشاره به زیان‌های ترک امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه دینی اظهار داشت: یکی از اثرات زیان‌بار ترک این فریضه مهم حرمت‌شکنی و جسارت نسبت به انجام گناه است چراکه نقش بازدارنده امربه‌معروف و نهی از منکر بیان نمی‌شود که چه آثار زیان باری به دنبال دارد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت پیامبر اکرم(ص) در مورد آثار ترک این فریضه الهی گفت: گاهی انسان گناه را کوچک می‌شمارد درحالی‌که نفس کوچک شمردن گناه از خود گناه بدتر است، همچنین افرادی به گناه کردن خود افتخار می‌کنند یعنی روایت گری از گناه و توصیف صحنه گناه، که رسول اکرم(ص) می‌فرمایند این کار از خود گناه بدتر است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: بنا بر فرموده رسول گرامی اسلام اظهار شادمانی از انجام گناه و اصرار بر گناه از خود گناه بدتر است، اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در یک جامعه دینی فاصله بگیرد و به گناه خود افتخار کنند این حرمت‌شکنی و جسارت از انجام گناه نابخشودنی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه ترک امربه‌معروف ونهی از منکر به مکان و زمان خاصی تعلق ندارد، خاطرنشان کرد: جامعه دینی و اسلامی ما باید بر روی این‌گونه مسائل دقت داشته باشد.

وی اثر زیان‌بار دیگر ترک امربه‌معروف ونهی از منکر را ترسیم نکردن زیبایی‌های دین و ترویج الگوهای بدلی به‌جای الگوی دینی بیان کرد و افزود: ترویج الگو از طریق فضای مجازی و ماهواره‌ها ازجمله نمونه‌های ترویج الگوهای بدلی به‌جای الگوهای دینی و مذهبی است، جا افتادن عروسی‌ها و معاشرت‌ها بر اساس رفتاری که غربی‌ها دارند ازجمله این امور است.

امام‌جمعه قم اظهار داشت: برخی با بهانه‌های مختلف امربه‌معروف و نهی از منکر را از جامعه دینی بیرون می‌کنند و این مسئله بسیار نگران‌کننده است، اثر زیان‌بار دیگر ترک این فریضه، جابجایی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه دینی است که بسیار تأسف‌بار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ترویج ضد ارزش‌ها در جامعه دینی از سوی عده‌ای گفت: امیدواریم جامعه دینی و انقلابی ما، فرهنگیان و مسئولان ما در هر جا که هستند و هر جا که می‌توانند امربه‌معروف ونهی از منکر کنند تا اسلام در غربت نباشد.