به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه شهر قم با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: امروز در شرایط سخت و سختی قرار داریم، اما باید بدانیم که ما از اوائل برتری انقلاب اسلامی تا این برهه، از […]

دولت از برجام عبرت بگیرد/CFT قیمت‌ها را ۲۰ درصد کاهش نمی‌دهدبه گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه شهر قم با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت: امروز در شرایط سخت و سختی قرار داریم، اما باید بدانیم که ما از اوائل برتری انقلاب اسلامی تا این برهه، از گردنه‌ها و پیچ‌های پرخطر گذر کرده‌ایم و باید در این مسیر مقاوم باشیم.

وی ابراز داشت: اروپایی‌ها سال کنونی از تابستان داغ در ایران حرف به میان آوردند، اما امروز می بینیم که شعله‌ها در اروپا برافروخته شده و باید به این نکته توجه نماییم که دشمن اگر چه می‌تواند در مسیر ما مشکلات و موانع ایجاد کند، اما هیچ‌گاه نمی‌تواند مانع از حرکت ما گردد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: باید مواظب باشیم و نگذاریم افرادی در عین حال که کذب می‌گویند، کارهای متناقضی انجام می‌دهند و موجب غارت اموال بیت المال می‌شوند از سویی طلبکار هم باشند.

وی اضافه کرد: در ماه‌های گذشته کشورمان به ارز احتیاج داشت و این سؤال را باید سؤال کرد که چه طور شده هست ۱۸ میلیارد دلار و ۸۰ تن طلا از سوی بانک مرکزی به بازار تزریق گردید.

شریعتمداری با اشاره به مبحث برجام نیز گفت: دولت به جای آن که در راستای برجام عبرت بگیرد به مباحث دیگری من جمله FATF و CFT روی آورده هست.

FATF یعنی تمام تراکنش‌های بانکی ما در اختیار دشمنان قرار می‌گیرد

وی بیان داشت: دولت عنوان می‌کند که نمی‌خواهد به حساب‌های مردم سرک بکشد، اما باید بدانیم که FATF یعنی آنکه تمام تراکنش‌های بانکی ما در اختیار دشمنان قرار می‌گیرد که در شرایط جنگ اقتصادی نباید این چنین اطلاعات را به دشمنان داد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در مورد لایحه مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیز بیان داشت: کشور ما سال‌هاست که قربانی تروریسم هست و منافقان کوردل در طی چند سال ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه ایران را که غیر نظامی بودند به شهادت رساندند، اما تشریح تروریسم با آنچه که در FATF آمده هست با تشریح ما متمایز هست و آن‌ها سپاه پاسداران و نیروی قدس و علاوه بر این وزارت دفاع را من جمله مصادیق تروریسم می‌دانند.

وی با اشاره به اظهارات ریاست جمهور در سال ۹۴ در مورد برجام گفت: ریاست جمهور در زمان تصویب برجام گفت: در صورت تصویب برجام ۲۰ درصد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما چنین رویدادی به واقع شدن نپیوست و این در شرایطی هست که وی هم حالا مدعی هست که با تصویب CFT بیست درصد قیمت‌ها افت می‌کند.

شریعتمداری دنبال کرد: بعضی در داخل کشور حرف از سایه جنگ به میان آوردند این در حالی هست که اگر دشمنان و آمریکایی‌ها توان جنگیدن بر علیه ایران داشتند یک لحظه هم مجال را از دست نمی‌دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هزینه سازش را زیادتر از هزینه مقاومت بیان کردند، اضافه کرد: امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم که باید به دقت نگهدارى کرد و باید بدانیم که آینده از آن ماست و این دشمنان می باشند که امروز از ابهت کشور هراس دارند.

مبحث تورم و رکود در تناقض با یکدیگر می باشند

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به وضع اقتصادی کشور نیز بیان داشت: مبحث تورم و رکود در تناقض با یکدیگر می باشند هر چند برخی‌ها این هنر را داشتند که در عین حال همزمان هم تورم و هم رکود را در کشور ایجاد نمودند.

شریعتمداری با بیان اینکه بیشترین فشار دشمنان امروز بر مبحث جنگ اقتصادی معطوف هست، گفت: در کمال تأسف بعضی در داخل کشور زمینه را برای ایجاد این جنگ فراهم می‌کنند.

وی ابراز داشت: مسئولین ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را روانه بازار کردند هر چند که حالا منکر آن می باشند و گزارش شده که ۲۴ میلیون یورو به دو نفر داده شده که اصلاً وجود بیگانه نداشتند.

دستگاه قضا با افرادی که این شرایط اقتصادی را فراهم کردند برخورد نماید

مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه وقتی که نقدینگی به بخش تولید تخصیص داده نمی‌شود این امر موجب تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران می‌شود، دنبال کرد: این امر موجب گردید تا بعضی از اشخاص مبحث سازش را برای برون رفت از این چنین مشکلات مطرح نمایند و انتظار می‌رود که دستگاه قضا در عین حالی که باید با سوء استفاده کنندگان عرصه اقتصاد مبارزه کند با افرادی که موجب فراهم سازی این بستر شده‌اند نیز برخورد نماید.

وی عنوان نمود: یکی از عواملی که موجب شده دشمنان در راهبردشان به بن بست بخورند وجود ولایت فقیه و هوشیاری وی در مقابل مسائل متفاوت داخلی و بیگانه کشور هست.

شریعتمداری با بیان اینکه اشخاص مدعی اصلاحات از دولت روحانی می‌خواستند که به صحنه مدیریت بیایند و منصب‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: چنین رخدادی رخ داد، اما آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند کوشش می‌کنند که مشکلات به وجود آمده به حساب آنها نوشته نشود هرچند که نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد.