رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای خروج کشور از فضای رکود اقتصادی نیاز به کمک فعالان بخش خصوصی دارد. زهرا احمدی پور عصر امروز در دیدار با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تعهد دولت در بحث پاسداری از […]

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت برای خروج کشور از فضای رکود اقتصادی نیاز به کمک فعالان بخش خصوصی دارد.

زهرا احمدی پور عصر امروز در دیدار با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به تعهد دولت در بحث پاسداری از قانون اظهار کرد: دولت این تعهد را به ملت کرده است که پاسدار قانون باشد و بر این اساس قوانینی در سطح کشور تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: البته سعی می‌شود که سیاستگذاری‌ها توسط خود تشکل‌ها صورت بگیرد، اما باید یک آسیب شناسی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید براساس عقل محوری است و این دولت فضای امنی را در سطح کشور ایجاد کرده و اکنون به صورت گسترده شاهد سفر اتباع خارجی به کشورمان در قالب سرمایه گذار، تاجر و گردشگر هستیم، این مسأله نشان از مدیریت هوشمند دولت دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ارتباط دولت با نهادهای مدنی اظهار کرد: در سطح کشور به خرد جمعی نیاز داریم، دولت از نهادهای مدنی می‌خواهد که به عنوان همراه و ناظر به او کمک کنند و این نهادها می‌توانند که دیده‌بان‌هایی برای دولت باشند.

وی ادامه داد: حل کردن مشکلات در عرصه قانون و قانون گذاری دشوار نیست، اگر در جایی قانون نیاز به اصلاح داشته باشد، مجلس آمادگی کمک به دولت در این زمینه را دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بخش‌های دولتی و خصوصی نباید در برابر هم قرار بگیرند، دولت برای خروج کشور از فضای رکود اقتصادی نیاز به کمک فعالان بخش خصوصی دارد.

احمدی‌ور با اشاره به ظرفیت‌های استان قم گفت: اگر قرار باشد که استان قم از حالت معبر برای مسافران خارج و به یک مقصد اصلی برای مسافران تبدیل شود، باید یک ویژگی استان قم به عنوان محور انتخاب شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها حول آن محور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اولویتی برای فعالیت‌ها در استان قم مشخص نشده است، این استان اکنون معبری است که استان‌های مختلف کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، اگر بخواهیم که مسافران در استان قم اقامت داشته باشند و مدت زمان اقامت گردشگران در این استان افزایش پیدا کند، باید جاذبه‌های گردشگری جدید را برای قم تعریف کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هر کدام از اعضای یک خانواده گردشگر نیازهای مختلفی دارند و برای تامین نیازهای هر کدام از این اعضا می‌توان خوشه‌های مختلفی را در استان قم به وجود دارد و تشکیل چنین خوشه‌هایی اشتغال را به دنبال دارد.

احمدی‌پور با اشاره به ضرورت توجه به اسناد بالادستی کشور برای برنامه ریزی در زمینه گردشگری گفت: موظف هستیم که برنامه‌های راهبردی خودمان در این عرصه را بر اساس سندهای بالادستی کشور همچون سند چشم انداز و برنامه پنج ساله توسعه تدوین کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌های موجود در یک عرصه، زیرساخت‌ها  شکل می‌گیرد، در استان قم هم باید فعالان گردشگری ظرفیت‌های این استان را در این حوزه شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند تا گردشگران بیشتری به استان قم بیایند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در دوره کنونی رقابت حرف اول را می‌زند و در چنین فضایی باید مجتمع‌های گردشگری و اقامتی استان قم توان رقابت را در زمینه‌های مختلف با رقبا داشته باشند.

احمدی‌پور با اشاره به ادامه جلسات سازمان میراث فرهنگی با فعالان عرصه گردشگری اظهار کرد: نشست‌های مدیران این سازمان با فعالان عرصه گردشگری ادامه خواهد داشت، همفکری موجب می‌شود که برنامه‌های بهتری را در سطح کشور و استان داشته باشیم، حتی برنامه‌هایی می‌تواند از سوی فعالان عرصه گردشگری استان قم به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دستگاه معین استان‌های قم و همدان در زمینه اقتصاد مقاومتی تعیین شده است./فارس