×
×

دولت در عید غدیر هم به کارمندان عیدی دهد

  • کد نوشته: 7209
  • استاد حوزه علمیه گفت: باید آنچه در نوروز انجام می‌شود در غدیر پرشورتر انجام شود چرا دولت نباید در غدیر به کارمندان عیدی دهد، بنابراین پیشنهاد می‌شود که دولت در غدیر هم به کارمندان عیدی دهد.

    دولت در عید غدیر هم به کارمندان عیدی دهد
  • به گزارش شهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی امشب در نشست خبری احیای ایام غدیریه که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه قوام دین بر استمرار آن است، اظهار داشت: هر کاری اگر استمرار نداشته باشد قوام نخواهد داشت.

    وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) در رابطه با قوام و استمرار آن زحمات زیادی کشیدند، افزود: نسبت به فرضیه جانشین پیامبر(ص) چند فرضیه مطرح است و اگر هر فردی توانست بر یکی از این فرضیه‌ها خدشه‌ای وارد کند قطعاً به غدیر هم نقد وجود خواهد داشت.

    استاد حوزه علمیه عنوان کرد: فرضیه نخست در رابطه با جانشینی پیامبر اکرم(ص) سکوت است، یعنی پیامبر اکرم در این رابطه سکوت کرده و هیچ جمله‌ای را بیان نکرده‌اند.

    وی به فرضیه دوم در رابطه با جانشینی پیامبر اکرم(ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) یک امر مهم را به یک امت واگذار کرد در واقع شبیه آن کاری که در خبرگان انجام داده‌ایم.

    رفیعی تعیین جانشین خاص را سومین فرضیه در رابطه با جانشینی پیامبر (ص) دانشت و ابراز کرد: ما پیرو این فرضیه هستیم، یعنی این فرضیه دارای ادله‌ای است که به‌هیچ‌وجه نمی‌شود آن را انکار کرد و در واقع این فرضیه یک فرضیه اسلامی است.

    وی بابیان اینکه امروز می‌توان غدیر را به سه نمونه تکریم کرد، خاطرنشان کرد: آثار علمی زیادی در قدیم برای غدیر صورت گرفته است اکنون هم باید مانند قدیم آثار علمی در رابطه با غدیر صورت بگیرد.

    استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید گفتمان علمی غدیریه با جوانان برگزار شود، عنوان کرد: در رابطه با قیام نکردن حضرت امیرالمؤمنین(ع) در سقیفه مطالبی بیان‌شده است که به‌این‌ترتیب مشخص می‌شود مناظره‌های علمی در قدیم هم وجود داشته است از این رو اکنون هم می‌توان مناظره و گفتمان‌های علمی را برگزار کرد.

    وی بابیان اینکه مقصود ما از غدیر این نیست که اهل تسنن بر روی اعتقادات خود پای بگذارند، تصریح کرد: ما بر دوستی اهل‌بیت (ع) تأکیدداریم.

    رفیعی با اشاره به اینکه هر کاری که با شعار و تبلیغات انجام نشود در نطفه خفه خواهد شد، عنوان کرد: اکنون ما باید در ماه ذی‌الحجه مانند عاشورا جنبه ترویج را گسترش دهیم و غدیر را با شادی برگزار کنیم.

    وی با پاسخ به این سؤال که چرا باید هویت شیعی را کمرنگ بگیریم؟، ابراز کرد: ظهور ثمره غیبت، بعثت و عاشوراست، اگر به این حلقه چهارگانه ضربه‌ای وارد شود مابقی آنان نیز لطمه خواهند خورد.

    استاد حوزه علمیه بابیان اینکه شادی ما باید در بین مسلمانان روشن شود، خاطرنشان کرد: باید عاشورا به قوت خود باقی بماند اما در رابطه با غدیر هم باید در سراسر کشور حماسه داشته باشیم و باید غدیر هم مانند بعثت بدون شبهه باشد.

    وی با اشاره به اینکه چرا هنگامی‌که برای یک اموری پایگاه روایی داریم به دنبال آن برویم؟، بیان کرد: باید در رابطه با غدیر به دنبال پایگاه‌های روایی برویم به دلیل اینکه در این رابطه روایت‌های بسیار زیادی وجود دارد و اگر از آنان استفاده شود قطعاً بسیاری از مردم جهان امیرالمؤمنین(ع) را بیشتر خواهند شناخت.

    رفیعی عنوان کرد: باید آنچه در نوروز انجام می‌شود در غدیر پرشورتر انجام شود چرا دولت نباید در غدیر به کارمندان عیدی دهد، بنابراین پیشنهاد می‌شود که دولت در غدیر هم به کارمندان عیدی دهد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.