عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت:  می‌توان گفت در قم یک تعمدی وجود دارد برای این‌که هتک حرمت شود و بی‌حجابی‌هایی صورت بگیرد. به گزارش شهرکریمه ، حجت الاسلام و المسلمین رضا آشتیانی گسترش بی حجابی در قم را قابل قبول ندانست و اظهار داشت: این مسئله یک دغدغه‌ای جدی است که برای […]

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت:  می‌توان گفت در قم یک تعمدی وجود دارد برای این‌که هتک حرمت شود و بی‌حجابی‌هایی صورت بگیرد.
به گزارش شهرکریمه ، حجت الاسلام و المسلمین رضا آشتیانی گسترش بی حجابی در قم را قابل قبول ندانست و اظهار داشت: این مسئله یک دغدغه‌ای جدی است که برای همه مردم متدین قم وجود دارد به طوری که عموم مردم نسبت به آن اعتراض دارند.

وی ادامه داد: مهاجرت‌های زیادی که به قم صورت می‌گیرد این شهر را از یک نواختی خارج کرده و علاوه بر این گذری و عبوری بودن شهر قم برای چندین استان کشور و همچنین وجود بارگاه حضرت معصومه (س) موجب شده سالانه میلیون‌ها زائر از داخل و خارج از کشور با فرهنگ‌های مختلف وارد شهر شوند.

آشتیانی عملیاتی شدن واقعی طرح عفاف و حجاب را مقدمه برخورد با بدحجابی و ریشه کردن آن دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته قانون امر به معروف و نهی از منکر تصویب و ابلاغ شد که خود این موضوع موانع قانونی برای برخورد با بی حجابی را از بین می‌برد.

وی با بیان این که برای برخورد با بی حجابی چند گروه فعال هستند، تصریح کرد: در هفته‌های گذشته از این گروه‌ها دعوت شد تا در جامعه مدرسین حضور داشته باشند و یک هماهنگی خوبی بین آن‌ها به وجود آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر که متشکل از افراد مختلف هستند را بیشتر به کار بگیریم تا جلوی اقدامات ساختار شکن و بی حجابی‌ها را بگیریم.

وی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان همواره در طی دهه‌های گذشته به دنبال خدشه‌دار کردن چهره شهر قم بودند به‌طوری‌که می‌توان گفت در قم یک تعمدی وجود دارد برای این‌که هتک حرمت شود و بی‌حجابی‌هایی صورت بگیرد.

آشتیانی مقابله با بی‌حجابی را خواست مراجع عظام دانست و تأکید کرد: مراجع عظام هم‌بارها تذکر می‌دهند و مواردی را ذکر می‌کنند، بالاخره این نگرانی هم وجود دارد و باید برطرف شود.