استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشکل بدحجابی در جامعه را باید دولت حل کند و بخشی از تبلیغ خود را روحانیون در رابطه با حجاب قرار دهند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، بابیان اینکه گناه و صواب شخصیت‌ها و منصوبان با آن‌ها با بقیه مردم فرق می‌کند، اظهار داشت: این افراد اگر گناه آشکاری انجام دهند، گناهشان چند برابر است، البته کلید عذاب و عقاب دست خداوند است.

وی ۷ دستور خداوند به زنان پیامبر اکرم(ص) را مورداشاره قرار داد و گفت: مطالبه خداوند از زنان پیامبر بیشتر و سخت‌تر است، چراکه توقع خداوند از این افراد بیشتر است، برای نمونه اگر پزشکی اصول بهداشتی و پزشکی را رعایت نکند از او این کار بعید است و نباید انجام دهد از همین رو این ۷ دستور برای همگان است اما این دستورات همسران پیامبر را به‌صورت خاص مورد خطاب قرار داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به توقعات خداوند از زنان پیامبر گفت: درآیات سوره احزاب خطاب به زنان پیامبر آمده که نباید محرک با مردان نامحرم صحبت کنید، ازاین‌رو هر چیزی که مردان را تحریک می‌کند را نباید انجام داد.

وی ادامه داد: دستور بعد خداوند به زنان پیامبر این است که درجایی که ضرورت ندارد در جامعه حضور نداشته باشید. رسالت اصلی زن از دیدگاه مقام معظم رهبری تربیت فرزند و همسرداری است نباید تعطیل شود و یا تحصیل یک خانم نباید مانع ازدواج او شود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی سومین دستور خداوند به زنان پیامبر را آشکارنکردن زینت‌ها همچون جاهلیت اولی بیان و خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی برای بدحجابی جامعه اندیشیده شود حتی گاهی شاهد بی‌حجابی در جامعه هستیم الآن مشکل ما در جامعه مشکل گرسنه‌ای شده که نان در دستش بوده و در حال گریه بود، اما به‌دنبال راه‌حل نیستیم. مشکل بدحجابی در جامعه را باید دولت حل کند و بخشی از تبلیغ خود را روحانیون در رابطه باحجاب قرار دهند.

وی بابیان اینکه تابه‌حال یک‌بار حقوق بشر به نداشتن حق رأی و حق رانندگی زنان در عربستان گیر نداده است، تصریح کرد: حتی مسافرانی که به ریاض و جده می‌آیند ملزم به پوشش هستند، یک نظام قبیله‌ای و بی‌دروپیکر و بدون هیچ‌گونه آزادی‌بیان هستند اما سازمان‌های بین‌المللی یک‌بار به آن‌ها گیر نداده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه دستور چهارم و پنجم خداوند به زنان پیامبر را اقامه نماز و پرداخت زکات بیان کرد و افزود: دستور ششم به زنان پیامبر اطاعت از خدا و پیامبر است، هفتمین دستور نیز اولویت عمل به دستورات خداوند از سوی زنان پیامبر است. خداوند زمانی که به زنان پیامبر تذکراتی می‌دهد در میان این آیات درجایی می‌فرماید که اهل‌بیت(ع) الگوی زنان و مردان مؤمن دیگر هستند.