[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: زندگی زینب کبری سلام الله علیها را باید شناخت و ایشان بانوی بزرگ و الگویی برای زنان و مردان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تبریک در پیش بودن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: زندگی زینب کبری سلام الله علیها را باید شناخت و ایشان بانوی بزرگ و الگویی برای زنان و مردان دنیا هستند.

وی در ادامه گفت: روز پرستار به مناسبت این روز نامگذاری شده که ما از زحمات پرستاران تشکر می‌کنیم و پرستاری شغلی است که موجب کاهش آلام بیماران می‌شود و اجر و مزد بزرگ نزد خداوند دارد.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: امروز ۹۰ درصد جامعه دارای سواد هستند و این راه خوبی بوده که پیموده شده است و در قم نیز بالای ۹۱ درصد باسواد داریم.

وی افزود: آموزش و پروش باید پوشش کاملی داشته باشد تا بی سواد در کشور نداشته باشیم و باید تلاش شود در فاصله چند سال باقی مانده برنامه ششم ضریب باسوادی در کشور کامل شود؛ مسئولان و دست اندرکاران در این زمینه می‌بایست اهتمام بورزند.

۹ دی روز بصیرت و میثاق امت و امام است

آیت الله اعرافی به در پیش بودن سالروز ۹ دی نیز اشاره کرد و گفت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت و امام است و ما در سال ۸۸ مواجه با فتنه‌ای بودیم که آسیب‌های زیادی به واسطه ادعای تقلب در انتخابات به وجود آورد و این در حالی بود که این ادعا هیچ گاه ثابت نشد و رهبر معظم انقلاب پرچم دفاع از آرای مردم را بلند کردند.

وی افزود: انتخابات در دوره‌های مختلف در کشور برگزار شد و قدرت‌ها در رده‌های مختلف جابجا شد ولی عده‌ای در این انتخابات به خیابان آمدند و تسلیم قانون و آرای مردم نشدند که کار کوچکی نبود و آنان می‌بایست به قانون تمکین کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در موضوعی مثل اغتشاشات اخیر برخی از مردم برای اینکه افزایش سه برابری قیمت بنزین برای آنان سنگین بود به خیابان‌ها آمدند اما عده‌ای از اغتشاشگران، از این فضا سو استفاده کردند، اما دنیا بداند ملت بزرگ ایران به رغم همه سختی‌ها با بصیرت و مقاومت کمر همت بسته و با چشم باز و گام استوار از موانع عبور و فتنه‌ها را پشت سر می‌گذارد و بر دشمنان اسلام و ایران پیروز می‌شود.

دنیا بار دیگر اوج بصیرت ملت بزرگ ایران را خواهد دید

وی بیان داشت: این ملت شکوه حضور خود را در ۹ دی و ۲۲ بهمن و انتخابات ۲ اسفند نشان خواهند داد و دنیا بار دیگر اوج بصیرت ملت بزرگ ایران را خواهد دید.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انتظاری که ملت ایران از مسئولان دارند این است که گرانی و بیکاری را مهار کنند و امروز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ درد مزمنی است که باید این مشکل حل شود.

وی افزود: مسئولان باید کسری بودجه را در موضوع مبارزه با قاچاق و فرارهای مالیاتی دنبال کنند و بی جهت نباید به ملت فشار آمد و برای حل مشکلات کشور باید چاره اندیشی شود.

[ad_2]