به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس «مهدی فضائلی » کارشناس ارشد سیاسی در یادداشتی درج کرد: عزم و عزم، واژه های دیرآشنا و مثبتی می باشند که هر فرد و هر جامعه ای که به آن متصف باشد، با ارزش و شایسته تقدیر شناخته می گردد و فقدان این خصوصیت به […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس «مهدی فضائلی » کارشناس ارشد سیاسی در یادداشتی درج کرد:

عزم و عزم، واژه های دیرآشنا و مثبتی می باشند که هر فرد و هر جامعه ای که به آن متصف باشد، با ارزش و شایسته تقدیر شناخته می گردد و فقدان این خصوصیت به طور مستمر منفی و به عنوان یک نقطه ناتوانی با اهمیت بررسی می گردد.
برای عزم تعاریف مختلفی عرضه شده هست؛ بعضی عزم را قدرت تصمیم گیری و پیگیری با عزم راسخی می دانند که هدف و تصمیم را با موفقیت به انتهاء می رساند.
تعدادی دیگر،عزم را نیرویی درونی تشریح کرده اند که فرد یا جامعه را مجبور می کند به میل خود و از روی هوس مشی نکنند.
و تشریح دیگری هم عزم را نیرویی درونی دانسته که امکان غلبه بر تمام موانع و سدهای بیرونی را ممکن می سازد.
همه این تعاریف و تعاریف مکرر دیگری که برای عزم و عزم شده هست، آشکار می کند به چه سبب عزم با اهمیت هست و به چه سبب بهره مند از این خصوصیت اعم از اینکه فرد باشد یا جامعه، شایسته تقدیر و گرامی داشته شدن.
دقت در این تعاریف روشن می سازد که فرد و بخصوص جامعه مصمم با عزم و مالک عزم، توان دارد اطمینان داشته باشد که به اهدافش خواهد رسید و موانع و سدهای بیرونی را در هم خواهد شکست و آنان را پشت سر خواهد گذاشت.
انقلاب اسلامی ایران از اولین روزهای خود تا کنون،ضمن استظهار به امدادهای الهی، با تکیه بر عزم و عزم ملت، مسئولین انقلابی و رهبری حکیم خود توانسته هست بر دسیسه ها و بحران ها و موانع ریز و درشت، فائق آمده، اغراض خود را ادامه دهد و به چهل سالگی برسد.
دوئل عزم ها بین ما و دشمنان پیشرفت و تعالی ایران اسلامی از همان اولین روزهای برتری انقلاب شروع گردید.
غائله های کردستان و گنبد و خلق عرب و خلق مسلمان تبریز، جنگ تحمیلی هشت ساله، کارهای تروریستی مکرر و پرخسارت، تحریم های اقتصادی،تهاجم به هواپیمای مسافربری، جنگ نفت کش ها و دهها دسیسه و بحران دیگر،با عزم دشمن و بر سر راه ایران اسلامی قرار داده گردیدند و همه آنان با عزم برخواسته از ایمان و دشمن شناسی نیز پشت سر گذاشته گردیدند و دشمن ها را ناکام کردند.
اما احتیاج به عزم و عزم، انتهاء ناپذیر هست چون که اغراض (نه آرمانها) نو به نو می گردند و موانع و سدهای بیرونی(طبیعی، خود ساخته و دشمن ساخته) تمام ناشدنی می باشند.
امروز نیز دشمنان ما تصمیم گرفته اند دوباره عزم شیطانی خود را بر علیه منفعت های مردم ایران و نظام اسلامی بکار دریافت کنند و مارا از پا درآورند؛ عزمی که در صورت تحقق،اصل و حقیقتی بنام ایران را از پا در خواهد آورد.
دشمن عزم کرده هست تحریم های فلج کننده اش را تشدید کند تا مردم را به ستوه آورد.
دشمن عزم کرده هست، با عملیات روانی همه جانبه، ملت ایران را از داشته ها و دستاوردهایش غافل و از آینده خود مایوس کند.

در یک کلام،دشمن عزمش را جزم کرده هست تا با فشار اقتصادی، روانی و عملی ما را به سازش ذلت بار مجبور نماید و عزم شیطانی خود را به ما تحمیل کند.
و ما در برابر باید با تدابیر اقتصادی درست و بهنگام، مجازات قاطع مفسدین اقتصادی،مشی مردمی مسئولین و بخصوص پشتیبانی از کالای ایرانی، فشار اقتصادی دشمن را خنثی کنیم.

دشمن در پی سازش ذلت بار ماست و ما جواب وی را با مقاومت عزتمند خواهیم داد.
بنابراین امروز و دوباره، دوئل عزم ها معنی و مفهومی معروف پیدا نموده هست؛ عزم شیطان بزرگ با شیطانک های تابعش از یک سو، و عزم الهی ملت و نظام اسلامی از سوی دیگر؛ و ان‌شاءالله در این دوئل نیز دوباره عزم اهل حق، بر عزم اهل باطل غلبه خواهد کرد و نور الهی استمرار خواهد یافت!

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ

**انتشار همزمان در روزنامه «جام جم»