معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی در زمان کنونی بسیار جدی‌تر از گذشته است، گفت: جامعه ما در بخش قابل توجهی دچار بی‌غیرتی فرهنگی شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی ، با اشاره به این که به کار بردن تعبیر «ولنگاری فرهنگی» از سوی رهبر معظم انقلاب در […]

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی در زمان کنونی بسیار جدی‌تر از گذشته است، گفت: جامعه ما در بخش قابل توجهی دچار بی‌غیرتی فرهنگی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی ، با اشاره به این که به کار بردن تعبیر «ولنگاری فرهنگی» از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار چند هفته پیش نمایندگان مجلس دهم با ایشان، نشان‌گر عمق دغدغه‌مندی و احساس نگرانی این بزرگوار نسبت به مسائل فرهنگی کشور است، اظهار داشت: متاسفانه در زمان حاضر در برخی عرصه‌های فرهنگی کشور شاهد یک نوع لیبرالیسم فرهنگی هستیم که نتیجه‌اش همین ولنگاری فرهنگی شده است.

وی افزود: واقعیت امر آن است که متاسفانه عده‌ای با تفکر غرب‌گرایانه و مدافعه‌گرایانه نسبت به هجوم فرهنگی عمل می‌کنند که فارغ از گرایشات سیاسی این مسئله را ما در دولت‌های قبلی و دولت فعلی مشاهده کرده‌ایم.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر این که خطر تهاجم و شبیخون فرهنگی در زمان کنونی بسیار جدی‌تر از گذشته است، گفت: گاهی احساس می‌شود که جامعه ما در بخش قابل توجهی دچار بی‌غیرتی فرهنگی شده است که نمونه بارزش را در قضیه عفاف و حجاب و یا بی‌توجهی و کم توجهی به مسئله فضای مجازی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از همه توان خود به ویژه ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی مدرن در جهت تخریب فرهنگ دینی و انقلابی کار می‌کنند و ما متاسفانه آن طور که باید و شاید نتوانسته‌ایم در مقام دفاع جدی برآییم.

صادقی خاطر نشان کرد: البته به لطف الهی هم اکنون اوضاع کلی کشور به گونه‌ای است که اکثریت جامعه ما گرایشات دینی و انقلابی دارند ولی با این حال تضمینی نیست که اگر ما همین طور مسائل را رها کرده و بی توجهی به امور فرهنگی داشته باشیم، در آینده نیز وضعیت فعلی باقی بماند.

منبع: تسنیم