به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ در حالی که بیشتر از ۱۶ ساعت از دیدار علیرضا رشیدیان، ریاست سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با مراجع عظام تقلید در شهر شهر قم می‌گذرد، هنوز ارتباطات عمومی بعثه یا سازمان حج و […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا؛ در حالی که بیشتر از ۱۶ ساعت از دیدار علیرضا رشیدیان، ریاست سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با مراجع عظام تقلید در شهر شهر قم می‌گذرد، هنوز ارتباطات عمومی بعثه یا سازمان حج و زیارت نسبت به انتشار محتوای این وقایع با اهمیت اهتمامی نداشته هست و صرفاً خبرهایی پراکنده و نه چندان دقیق در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود.

حج تعطیل‎بردار نیست

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در مورد دیدار این مرجع تقلید با مسئولین حج گزارش داده هست: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با ابراز خوشحالی از توافق صورت گرفته با طرف سعودی در راستای حج تمتع تصریح نمودند: تعطیلی حج، تنها تعطیلی حج نیست، لکن تعطیلی قسمتی از احکام اسلامی هست، به‌ویژه در شرایطی که دشمنان ما تبلیغ می‌کنند که این‌ها عقیده به حج ندارند، حرف‌هایی که هیچ اساس و بنیانی ندارند و این حضور پاسخ دندان‌شکنی به تبلیغات منفی بر علیه پیروان مکتب اهل بیت (ع) هست.

وی در ادامه توصیه‌هایی به دست‌اندرکاران حج عرضه کرد و فرمودند: در شرایط کنونی همه حجاج باید رعایت حهت های و اقتضائات را بکنند و کاری صورت نگیرد که دستاویز به دست دیگران داده گردد. باید به روحانیان و کاروان‌ها توصیه و آموزش‌های لازم در این جهت عرضه گردد، حجاج باید در زمینه‌های متفاوت رعایت مسائل ظاهری را دارا باشند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با اهتمام بر عرضه آموزش‌های لازم به روحانیان کاروان‌های حج، تصریح نمودند: کاروان‌ها باید از همه جهت توجیه گردند تا انشاالله حج به صورت شایسته و آبرومند برگزار گردد.

وی با اهتمام بر این که باید به قوانین کشور میزبان احترام گذاشت، بیان کردند: رعایت مسائل مربوط به تقیه مداراتی از دیگر مواردی هست که باید حجاج در این مورد تماما توجیه گردند.

معظم‌له با اهتمام بر ضرورت اجتناب از اسراف و تبذیر از سوی دست اندرکاران حج و نیز حجاج، فرمودند: در شرایط کنونی که دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستیم باید صرفه جویی را دقیقا و کامل جدی دریافت کنیم.

این مرجع تقلید بر ضرورت توجیه کامل حجاج در انجام وظیفه ها شرعی مربوط با حج اهتمام و یادآوری کرد: ما برای موفقیت شما در این وظیفه و مسیولیت با اهمیت و حساس دعا می‌کنیم، امید داریم دست به دست هم دهید و بتوانید حج را به صورت آبرومند برگزار کنید.

انتهای پیام