[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه مهدی رفیعی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی گفتگوی خبری سیمای استان قم با اشاره به نظارت بر ذبح دام در عید قربان افزود: دامپزشکی قم امسال مطابق سالیان گذشته کشیک‌های سیار و ثابت در بخش‌ها و مراکز مختلف ایجاد کرده است. وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارت از ۶ […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه مهدی رفیعی شامگاه چهارشنبه در برنامه تلویزیونی گفتگوی خبری سیمای استان قم با اشاره به نظارت بر ذبح دام در عید قربان افزود: دامپزشکی قم امسال مطابق سالیان گذشته کشیک‌های سیار و ثابت در بخش‌ها و مراکز مختلف ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارت از ۶ صبح تا یک بعد از ظهر افزود: کشتار دام در عید قربان سال جاری به منظور پیشگیری از کرونا تنها در کشتارگاه‌های استان قم انجام می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان قم بیان کرد: برای نذورات مسجد مقدس جمکران و بهزیستی کشتار دام در شهید محلاتی و جمکران انجام می‌گیرد.

وی گفت: ناظر ذبح شرعی و نیروهای مرکز بهداشت در کشتارگاه حضور دارند تا ذبح دام به درستی انجام گیرد.

رفیعی ابراز کرد: برای جلوگیری از کاهش تجمع در کشتارگاه‌ها، مردم از مجموعه‌های خیریه از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای پرداخت نذورات استفاده کنند.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان قم در شهید محلاتی نذورات را پذیرش می‌کنند و حتی بخشی از دام را که شهروند در خواست دارد به درب منزلش تحویل می‌دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: افرادی که برای ذبح دام به کشتارگاه مراجعه می‌کنند، حتماً ماسک و دستکش یک بار مصرف داشته باشند و برای نذورات نیز تنها یک نفر حضور یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ سیار دامپزشکی در سطح شهر افزود: شهروندان می‌توانند با شماره ۳۶۱۲۳۴۵۶ تماس حاصل کنند و در صورت نیاز اکیپ‌ها در مناطق مورد درخواست حضور می‌یابند.

[ad_2]