رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم گفت: صنعت چاپ همچون دیگر صنایع کشور باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد. به گزارش شهرکریمه ، جهانگیر رضایی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه ششمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی اظهار کرد: نیازمند همکاری دولت تدبیر و امید برای […]

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم گفت: صنعت چاپ همچون دیگر صنایع کشور باید مورد حمایت دولت قرار بگیرد.

به گزارش شهرکریمه ، جهانگیر رضایی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه ششمین جشنواره صنعت چاپ استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی اظهار کرد: نیازمند همکاری دولت تدبیر و امید برای رونق گرفتن صنعت چاپ هستیم.
وی با تاکید بر اصلاح آیین نامه ها در بخش چاپ تصریح کرد: موقع دادن مجوز به چاپخانه ها و صحافی های جدید باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که این امر سبب تعطیلی دیگر چاپخانه ها و صحافی های فعال نشود.
وی گفت: از سال ۱۳۸۸ از ورود تجهیزات فرسوده در بخش چاپ به استان قم جلوگیری کرده ایم و کسانی که در صنعت چاپ اقدام به نوسازی تجهیزات خود و نیز به کارگیری نیروهای کارشناس دانشگاهی کرده اند، روند موفقی داشته اند.
رضایی خواستار ارائه تسهیلات از سوی دولت به این صنف شد و نیز از تهیه بانک اطلاعات صنعت چاپ در استان خبر داد و افزود: با تهیه بانک اطلاعات در هر استان، می توانیم بر اساس توانایی هر استان اقدام به برنامه ریزی کنیم.
در پایان این آیین از ۱۶ اثر برگزیده صنعت چاپ استان قم در بخش های صحافی، بسته بندی، چاپ و لیتوگرافی تقدیر و هم چنین از خانواده های چهار تن از درگذشتگان و پیشکسوتان این عرصه در استان تجلیل شد.
این مراسم با حضور فرماندار قم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم و دست اندرکاران صنعت چاپ استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی برگزار شد.

منبع: ایرنا