رابطین کمیته های استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از ۳۲ استان روزهای چهار شنبه و پنج شنبه اول و دوم شهریور ماه سال جاری در سالن همایش مرکز آموزشی فرهنگیان قم گرد هم می آیند.

به گزارش شهر کریمه به نقل از خبرگزاری«حوزه»، هم اندیشی رابطین کمیته های استانی حوزه و آموزش و پرورش در قم طی دو روز برگزار خواهد شد و ‌رابطین استانی، علاوه بر شرکت در کمیسیون های تخصصی و نیز ارایه گزارش عملکرد سال گذشه ستاد، مشکلات و موانع احتمالی برای اجرای برنامه سال آینده بررسی خواهد شد و در حاشیه آن با یکی از مراجع تقلید دیدار خواهند کرد.

ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش دارای ۳۲ کمیته استانی است که در راس هرکمیته امام جمعه و نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس و مدیر کل آموزش پرورش در جایگاه نایب رئیس و معاون پرورشی به عنوان دبیر ستاد در هر استان ایفای مسئولیت خواهند کرد و رابطین استانی ازکارشناسان تربیتی است که توسط دبیر انتخاب خواهد شد و مسئول اجرای برنامه ها و هماهنگی بین شهرستانها و استان خواهد بود.

به منظور توجیه دست اندرکاران این هم اندیشی، کارگاه توجیهی مسئولان و کارکنان ستاد همکاریها با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها و رفاهی الغدیرقم برگزار گردید.

دراین کارگاه یک روزه علیرضا رحیمی معاون پژوهش ستاد به ارایه و تشریح راهنمای عمل برنامه های ستاد برای سال تحصیلی جدید و نحوه اجرای برنامه بر اساس برنامه ریزی و نیز در چارچوب اسناد بالادستی مخصوصا سند بنیادین تحول پرداخت و نحوه توجیه رابطین برای اشراف بر دستورالعمل های راهنمای عمل را تشریح و تبیین کرد.

در ادامه این کارگاه توجیهی، مختار محمدیان کارشناس امور پژوهشی به ارایه چگونگی شکل گیری راهنما عمل و نیز کاربرد هرکدام از بندها و محورهای آن ونیز تعریف واژگان و فرم های پیوستی پرداخت.

حجت الاسلام دورودی معاون امور استانهای ستاد همکاریها نیز با ارایه نحوه تعامل ستاد با استانها و راهکارهای تعامل استانی به تعریف ارکان هرکمیته استانی پرداخت و شرکت کنندگان در کارگاه را با فرایند تعامل و همکاری کمیته های استانی آشنا نمود.