[ad_1] حجت الاسلام محمدرضا نصوری استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) خاطرنشان کرد:ما نیازمند معرفت به امام زمان(عج) هستیم، هرچند متأسفانه نه در مدارس و دانشگاه ها بلکه در حوزه نیز متن اصلی در مورد امام زمان(عج) نداریم و همواره بحث های […]

[ad_1]

حجت الاسلام محمدرضا نصوری استاد مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت امام زمان(عج) خاطرنشان کرد:ما نیازمند معرفت به امام زمان(عج) هستیم، هرچند متأسفانه نه در مدارس و دانشگاه ها بلکه در حوزه نیز متن اصلی در مورد امام زمان(عج) نداریم و همواره بحث های فقهی و اصولی غلبه دارد.

وی افزود: مباحث مربوط به امام زمان(عج) یکی از مباحث حاشیه ای است و تنها یکی از مراکزی که وابسته به حوزه است در این راستا زحمتی می کشد یعنی مهدویت در حوزه به عنوان روح غالب نیست، پس در بعد علمی اگر بخواهیم مردم را رشد بدهیم باید مباحث امام زمان(عج) را در متن دروس حوزه و دانشگاه ومدارس قرار بدهیم.

حجت الاسلام نصوری با تأکید بر این که پایان نامه ، مقالات و کتاب های زیادی به برکت انقلاب اسلامی  در حوزه مهدویت نوشته شده شده است، گفت: بحث ما این است که از بعد جهانی و نگاه بین المللی از زمانی که انقلاب اسلامی تأسیس شده، دپارتمان های علمی در دنیا در مورد آخرالزمان ایجاد شده است ولی ما از آنها عقب هستیم در حالی که اگر بخواهیم معرفت نسبت به امام زمان(عج) را رشد بدهیم در بعد علمی واقعا باید کار کنیم.

وی بیان داشت: در حوزه معرفتی، کار دوم عملی است که باید حالت بی تفاوتی خود را نسبت به امام زمان(عج) خارج کنیم یعنی بدانیم امام زمان(عج) ویژه نیمه شعبان و شب های احیا و روزهای جمعه نیست بلکه ایشان امام هر زمانی هستند پس باید در همه ایام و روزها دغدغه مند باشیم.

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که برای رشد معارف مهدوی باید ماکت سازی و الگو سازی در عمل داشته باشیم، ابراز داشت: امام زمان(عج) یار می خواهد که باید تربیت شوند، از این رو مردم باید الگویی داشته باشد که داریم ولی کم است؛ امروز ما الگوهای دیگری همچون سردار سلیمانی، شهید حججی، شهید محلاتی، شهید ردانی پور نیاز داریم که سبک زندگی منتظرانه را به مردم نشان بدهند.

وی تصریح کرد: بعد دوم بعد محبت به امام زمان(عج) است چراکه در روایت داریم امام زمان(عج) در حق ما دعا می‌کند، غم خوار است و از ما دفاع بلا می‌کند، حال ما چه مقدار ایشان را دوست داریم و دغدغه داریم؟ وجوهات و نذورات و موقوفات برای امام شهید با امام حی قابل مقایسه نیست، چون هنوز مهر و محبتی که از امام شهید در دل مردم جا انداخته ایم نسبت به امام حی در دل مردم نیست.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که با تقویت محبت امام زمان(عج) حاضر نخواهیم بود یک روز به روزهای غیبت افزوده شود، گفت:باید بدانیم که دوران غیبت کبری ایام تمرین اطاعت است، اگر در جامعه مردم را مطیع مراجع و ولی فقیه که نائبان امام زمان(عج) هستند، کردیم می توانیم امید به اطاعت از امام زمان(عج) داشته باشیم، اگر مردم از اطاعت از نائب امام را جدی بگیرند از امام هم اطاعت می‌کنند.

عضو انجمن مهدویت حوزه با اشاره به این که حوزه چهارم در ارتباط با امام زمان(عج) بحث فعالیت و هدایت است، عنوان کرد: فقط ذکر و مناجات و دعا کافی نیست، دعای ندبه خواندن قبول ولی در عمل هم فعالیت لازم است؛ یعنی اگر روز به روز گناهان جامعه را کم کنم، اگر ربا در اقتصاد را کم کردم، اگر ریا در عبادات را کم کردم، اگر روز به روز معروف ها را اضافه کنم که در جامعه بر منکرات غلبه پیدا کرد می توانم خود را فعال برای ظهور امام زمان(عج) بدانم.

وی با بیان این که انتظار به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، گفت: در روایت می‌گوید: انتظار فرج برترین عباداست، بنابراین انتظار یک جهاد است و جهاد به گوشه نشینی و کنار رفتن نیست بلکه حرکت است، پس اگر بخواهیم ظهور حضرت ولی عصر(عج) را جدی تر بگیریم راهبردهای آن لزوم معرفت علمی و عملی، ارتقای محبت، راهبرد اطاعت و راهبرد حمایت و فعالیت است.

حجت الاسلام نصوری در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی این حرکت را شروع کرده است ولی این حرکت باید جهانی شود همچنانکه در قرآن کریم می خوانیم: «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین» و نگرش ما باید بر اساس «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» باشد./۱۳۳۰/ج

[ad_2]