[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عیسی کلانتری قبل از ظهر پنج‌شنبه در سفر خود به استان قم و حضور در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی برای توسعه […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عیسی کلانتری قبل از ظهر پنج‌شنبه در سفر خود به استان قم و حضور در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی برای توسعه شهری قم برنامه کلانی صورت نگرفته است و امیدواریم در پنجاهمین سالگرد انقلاب اسلامی شهر قم به عنوان یک شهر پاک در کشور انتخاب شود.

وی افزود: برای تبدیل قم به یک شهر پاک باید از ظرفیت‌های حوزه علمیه و نهادهای مردم نهاد استفاده کرد تا در پایان دهه پنجم قم به یک شهر پاک در کشور تبدیل شود.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی استان قم باید مطالعاتی در این زمینه در بازده زمانی ۶ ساله با کمک چند دانشگاه معتبر کشور صورت گیرد و بعداً خروجی این مطالعات به عنوان یک راهکار برای رسیدن قم به یک شهر پاک در کشور ختم شود.

وی افزود: وضعیت زیست محیطی کشور با بحران روبرو است و محیط زیست قربانی توسعه ناپایداری است که امروز دریاچه نمک با آن روبرو است؛ در بهره برداری از منابع طبیعی حقوق نسل‌های آینده را در نظر نگرفته‌ایم و منابع و ذخایر طبیعی در حال نابودی است.

کلانتری افزود: دولت برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم وظیفه دارد و باید این آب شرب مصرفی را اگر امکان باشد از دریای شمال و یا جنوب تأمین کند ولی برای تأمین مصارف کشاورزی وارد عمل نمی‌شود و سالانه ۹۰ درصد آب شرب کشور در بخش کشاورزی هدر می‌رود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به بخش عمده آلاینده‌های شهر تهران نیز اشاره و بیان کرد: بیش از ۶۷ درصد آلودگی‌های شهر تهران به خودورهای دیزلی ارتباط دارد هم‌چنین موتورسیکلت‌ها ۱۲ درصد و خودروهای سواری تنها ۲ درصد در این آلودگی سهیم هستند.

[ad_2]