کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی هستیم.

به گزارش شهرکریمه ، محمدباقر قالیباف عصر امروز در دیدار با مردم قم که در مسجد امیرالمومنین(ع) انجام شد، با بیان اینکه قم همیشه مبدا تغییر بوده است، اظهار کرد: این شهر تا کنون هزینه‌های بسیاری را برای نظام اسلامی پرداخته است؛ امیدواریم این افتخار نصیب مردم ولایت‌مدار قم باشد که هر گونه تغییر در انقلاب توسط این مردم رقم زده شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند تحول و انقلاب اساسی در عرصه اقتصادی هستیم، اضافه کرد: برقراری عدل در جامعه یکی از اصول مورد تاکید ائمه اطهار(ع) بوده است و بر اساس روایتی از امام علی(ع) علما متعهد هستند که مقابل ظلم ایستاده و از مستضعفان حمایت کنند‌ و خوشحال هستیم که در شرایط کنونی نیز علما طرفدار محرومین بوده و درب بیوت خود را روی فقرا باز کرده و صدای آنها را به گوش همه می‌رسانند و در دفاع از این قشر مظلوم کم نمی‌گذارند.

قالیباف خاطرنشان کرد: تلاش و مجاهدت در مسیر مردم در فرهنگ قرآنی اسلام مورد تاکید قرار گرفته است به همین علت باید در هر عرصه‌ای که مورد نیاز باشد حضور یافته و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمن تنها به جنگ تحمیلی محدود نشده است، عنوان کرد: مبارزه با دشمنان در شرایط کنونی برای رهایی مستضعفان و محرومان از چنگال ظلم و ستم است؛ در شرایط کنونی با وجود تلاش افراد بسیاری که به دنبال جلوگیری از شکل‌گیری نظام اسلامی بوده‌اند، توانسته به پیشرفت‌های بسیاری برسیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در ساختار بین‌المللی تاثیرگذار است، مطرح کرد: در موضوعات منطقه‌ای به خوبی مشاهده می‌شود که بدون نقش ایران هیچ ابرقدرتی و هیچ قدرت منطقه‌ای نمی‌تواند تصمیمی را گرفته و برای اجرایی کردن تصمیم خود گام بردارد؛ این یک افتخار بزرگ برای انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

وی حضور مردم در صحنه را عامل اصلی موفقیت‌های ایران در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: این حضور مردم در صحنه تشریفاتی نبوده و در هشت سال دفاع مقدس مردم در سطوح مختلف حضور یافته و تاثیرگذار بوده‌اند.

قالیباف از ضعف تجهیزاتی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: دسترسی به تکنولوژی‌های مهم دنیا از جمله موشک قبل از پایان جنگ تحمیلی توسط نخبگان رقم زده شد؛ ایران اسلامی در حوزه علمی توانسته به جایگاه‌های برتر برسد و رشد ۱۵ برابری علمی را برای خود به ثبت برساند.

وی با تاکید بر اینکه مردم تقوای خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند، مطرح کرد:‌ در شرایط کنونی پدران در مقابل حداقل نیازهای خانواده خود شکسته می‌شوند؛ برخی از جوانان می‌دانند که مادران آنها در خانه‌های مردم کار می‌کنند به همین علت درس می‌خوانند تا به پول برسند اما بعد از تحصیل پول جیب خود را هم باید از کارگری مادرشان تامین کنند؛ این شرایط سزاوار ایران اسلامی نیست.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اوج بدبختی وقتی مشاهده می‌شود که ایران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه منابع اقتصادی دارد، مجموعه کشفیات قطعی شده در منابع نفت و گاز رتبه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است؛ در تولید گیاهان دارویی ظرفیت‌های بسیاری داریم اما بسیاری از افراد نسبت به این ظرفیت‌ها بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از ضعف‌های کشور به علت ناکارآمدی مدیریتی است، گفت: وقتی از تعهدات و باورهای خود فاصله می‌گیریم شرایط نامطلوب در کشور رقم زده می‌شود؛ مردم در ۱۲ فروردین پیمان بستند که پای انقلاب اسلامی باشند و از آن دوره تا کنون اساس انقلاب بوده‌اند اما اکنون در حوزه اقتصادی فقط چهار درصد مردم حضور دارند.

قالیباف از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر جلوگیری از حضور دولت‌ها در کارهای مردمی یاد کرد و بیان داشت: آیا اکنون بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنیم؛ سرمایه بانک‌ها متعلق به مردم است اما بانک‌ها برای پرداخت‌های چند میلیون تومان وام به مردم بهانه‌های مختلفی را مطرح می‌کنند در حالی که وام‌های چند میلیاردی را در اختیار خواص قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به اقشار مختلف مردم سبب بی‌اعتمادی می‌شود، تصریح کرد: در ۲۹ اردیبهشت‌ماه رئیس قوه مجریه کشور انتخاب می‌شود یعنی همه امور مدیریتی کشور را در ابعاد مختلف برای تحقق طرح‌ها، قوانین و خواسته‌های مردم به یک فرد واگذار می‌کنیم به همین علت نمی‌توانیم این رسالت را بر دوش افرادی بگذاریم که سابقه کار ندارند.

کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حوزه کارآمدی مدیریت کشور با مشکلات بسیاری مواجه هستیم در حالی که نیروهای جوان، خلاق و صاحب‌نظر بسیاری در کشور حضور دارند که می‌توانند سبب افتخار‌آفرینی شوند اما اکنون چالش‌های بسیاری برای آنها درست شده و وعده‌های مسؤولان روی یکدیگر انباشته شده است به همین علت مردم دچار بی‌اعتمادی شده و به همین دلیل ضربه‌ای جدی به نظام اسلامی وارد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عملکردهای نادرست اعتمادهای مردم را از بین برده است، گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است؛ وقتی تصمیم‌گیری‌ها در مورد مردم است گفته می‌شود که بودجه نداریم در حالی که مردم به خوبی از همه چیز مطلع هستند و می‌دانند که بودجه‌های جاری دولت به سه برابر افزایش داشته است.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی از مردم بدون دریافت یارانه‌ها نمی‌توانند زندگی کنند، عنوان کرد:‌ اکنون مردم را نمی‌بینیم و دغدغه مردم را نداریم چرا که ضعف مدیریت افزایش یافته و روش‌های و راهکارهای مدیریت کشور به ۶۰ سال گذشته اختصاص دارد در حالی که نمی‌توانیم جامعه را با روش‌های گذشته و هزینه‌های سنگین اداره کنیم.

وی با بیان اینکه روش‌های مدیریت کنونی با گذشته متفاوت شده است، تصریح کرد: اکنون سرمایه و ثروت در کشور وجود دارد اما مدیریت بلد نبوده و دغدغه‌مند مردم نیستیم و به جوانان خلاق و نخبگان فرصت کار نمی‌دهیم؛ افرادی که می‌گویند نمی‌توانیم پنج میلیون شغل ایجاد کنیم دیدگاه محدودی دارند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با وجود ۲۵ میلیارد دلار قاچاق نمی‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم هر چند منظور از قاچاق ورود کالاها به صورت غیر رسمی نیست بلکه از ورودی‌های رسمی کشور است. اقتصاد در اختیار افرادی است که کالاهای غیر ضروری و مضر را به کشور وارد می‌کنند و به دنبال انتقال تکنولوژی، مواد اولیه کارخانه‌ها و ضروریات نیستند.

وی از لزوم امیدواری مردم نسبت به آینده موفق یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با انتخاب مردم بسترهای تحول و تغییر را رقم بزنیم.

لازم به ذکر است در حاشیه این دیدار بیانیه جمعی از دانشجویان انقلابی در حمایت از محمدباقر قالیباف قرائت شد.