آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه وظیفه داریم دردهای فرهنگی جامعه را بیان کنیم، گفت: آبروی نظام، کشور و جوانان را از صلاح به فساد می‌کشاند و وظیفه شرعی دارند اینترنت مستقل راه اندازی کنند. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر جمعه در دیدار با […]

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه وظیفه داریم دردهای فرهنگی جامعه را بیان کنیم، گفت: آبروی نظام، کشور و جوانان را از صلاح به فساد می‌کشاند و وظیفه شرعی دارند اینترنت مستقل راه اندازی کنند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر جمعه در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: روزی که اینترنت در کشور ورود کرد، از آن به عنوان یک وسیله ارتباطی عنوان شد و برای ما از اینترنت به عنوان آب زلال تبلیغ کردند و ما هم پذیرفتیم، اما در چند سال اخیر شاهد هستیم که فضای مجازی خطرناک شده است.

وی تصریح کرد: امروز به سادگی همه جوانان می‌توانند تبلیغات مسیحیت، وهابیت، توهین به مقدسات و ابتذال را در فضای مجازی مشاهده کنند.

استاد برجسته حوزه افزود: دشمن نتوانست از طریق نظامی، نظام ایران را بپوساند اما از طریق فرهنگی می خواهد نظام را منحل کند و یکی از ابزار آن اینترنت است.

وی با اشاره به اینکه همه مسیرها در اینترنت به آمریکا منجر می‌شود و به آنجا متصل است، ابراز داشت: ما باید اینترنت مستقلی داشته باشیم که اختیارات آن، دست خود دولت ایران باشد.

آیت الله سبحانی با گلایه از دولت برای عدم راه اندازی شبکه اینترنت ملی، گفت: امروز خطر زیادی در فضای مجازی وجود دارد و شاهد بمباران عقاید دینی و فروپاشی خانواده‌ها هستیم.

وی افزود: گاهی می‌گویند محتوای خوب در اینترنت قرار داده می‌شود که این مسئله خوب است، اما فساد نیز در آنجا وجود دارد و گاهی فساد بر صلاح غلبه می‌کند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: باید وابستگی خود را در زمینه اینترنت از بین ببریم و اینترنت مسقل، سریعتر در اولویت قرار گیرد تا اختیار دست کشور باشد و نیاز بانک‌ها و مراکز علمی در داخل رفع شود.

وی افزود: راه اندازی شبکه اینترنت ملی نگهبان دین، اخلاق و ناموس کشور خواهد شد.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه وظیفه داریم دردهای فرهنگی جامعه را بیان کنیم، گفت: آبروی نظام، کشور و جوانان را از صلاح به فساد می‌کشاند و وظیفه شرعی دارند اینترنت مستقل راه اندازی کنند.