[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز پنج‌شنبه در یادواره شهدای هفتم تیر که با حضور مسئولان قضائی استان در مزار مقدس شیخان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دستگاه قضا، زیر نظر […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز پنج‌شنبه در یادواره شهدای هفتم تیر که با حضور مسئولان قضائی استان در مزار مقدس شیخان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که دستگاه قضا، زیر نظر مجتهدی جامع‌الشرایط و رهبری عظیم‌الشأن و فرزانه و صاحب ولایت اداره می‌شود، رهبری که خداوند به شایستگی فراوان عطا فرموده است.

وی افزود: امروز شخصیتی ارزشمند و فاضل همچون حضرت آقای رئیسی ریاست قوه قضائیه را بر عهده گرفته و امیدواریم در پیشبرد اهداف عالیه این قوه موفق بوده و در اجرای عدالت از یاری خداوند بهره‌مند شود.

مدیرکل اوقاف استان قم با بیان اینکه بسیاری از کمبودها و ایرادهایی که به ذهن اشخاص مختلف پیرامون قوه قضائیه می‌رسد مربوط به مشکلات فرهنگی است گفت: در وهله نخست، مردم باید با قوانین آشنا باشند زیرا بخش مهمی از اختلافات و پرونده‌ها به خاطر عدم آشنایی با قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: همچنین قوه قضائیه و دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی باید کار فرهنگی را با اهمیت بدانند تا عموم افراد جامعه از منظر فکری، دینی و معنوی ارتقا یابند، گاه با گذشت و بخشش، می‌توان از بروز اختلاف پیشگیری کرد و اخلاق‌مداری، می‌تواند مانع از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها شود.

حجت‌الاسلام اسکندری با تاکید بر اینکه همه مردم و نهادها در قبال اجرای عدالت مسئولیت دارند خاطرنشان کرد: اگر هر فرد بتواند از بروز یک اختلاف جلوگیری کند، خیل عظیم پرونده‌های راکد را شاهد نخواهیم بود.

وی در ادامه به کار رفیع شهدا و جایگاه آنها در انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم زیرا آرامش و امنیت امروزمان، نتیجه کار این ستارگان آسمان ولایت‌مداری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: هیچ تحلیل‌گر و کارشناس سیاسی منصفی، نمی‌تواند سهم شهدا را در پایداری این مملکت و اقتدار امروز انکار کند، آنها رفتند تا کلمه الله هی العلیا محقق شود.

وی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند امروز زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست گفت: لازم است فرهنگ ایثار و شهادت را برای بقا و پایداری نظام اسلامی و تحقق اهداف آن زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: قرآن بهترین و ارزشمندترین توصیف را راجع به شهدا و کار بزرگ آنها ارائه کرده آنجا که می‌فرماید «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، این توصیف آنقدر بزرگ و پر اهمیت است که فقط برای انسان‌های برگزیده بکار می‌رود و شهدا جزو همین دسته از افراد هستند.

[ad_2]