×
×

ربیعی: تغییر در دستورکار دولت نیست/ من هم وزیر بودم رییس جمهور انتقاداتی را مطرح می‌کرد

  • کد نوشته: 17589
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه، علی ربیعی سخنگوی دولت در نخستین نشست رسمی با خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که به خانواده بزرگ اطلاع رسانی برگشتم. وی با تاکید بر اینکه با توجه به مسائل کشور می دانم به مسیر دشواری آمدم، اظهار داشت: بیش از هر دوره ای در شرایطی که آمریکا بوجود […]

    ربیعی: تغییر در دستورکار دولت نیست/ من هم وزیر بودم رییس جمهور انتقاداتی را مطرح می‌کرد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه، علی ربیعی سخنگوی دولت در نخستین نشست رسمی با خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که به خانواده بزرگ اطلاع رسانی برگشتم.

    وی با تاکید بر اینکه با توجه به مسائل کشور می دانم به مسیر دشواری آمدم، اظهار داشت: بیش از هر دوره ای در شرایطی که آمریکا بوجود آورده سخن گفتن با مردم ضروری است.

    وی اظهار داشت: همه تلاش خودم را خواهم کرد که صدای گروه های خاموش را بیش از پیش بشنویم و به گوش سیاستمداران برسانیم.

    ربیعی ادامه داد:‌ بخش ارتباطات اجتماعی در دولت شکل گرفت، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، رسانه و تشکل‌های افراد ضعیف جامعه ارتباطاتشان باید ساماندهی شود، تمهیدی خواهد شد که سوالات شما را روزانه جواب دهیم، مطابق آیین نامه روشنگری هم به سوالات جواب خواهند داد و هر چه را که ندانم نیز می‌گویم نمی‌دانم. 

    وی تصریح کرد: از همه کسانی که نهاد سخنگویی را پایه گذاری کردند به خصوص آقای نوبخت تشکر می‌کنم.

    ربیعی گفت:‌ تقدیر و تشکر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را از تیم والیبال اعلام می کنم، همچنین به اعضای تیم والیبال نشسته هم تبریک می‌گویم.

    سخنگوی دولت همچنین عنوان کرد: رییس جمهور لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرد و یک مطالبه عمومی بوده و انشاالله در مجلس زودتر تصویب شود، من خودم کتاب و پایان نامه در مورد مبارزه با فساد دارم.

    وی افزود: یکی از کارهایی که به هم کمک می کنیم جلوگیری از کدر شدن شفافیت است ما بین رسوا سازی و شفافیت تمایز قائل هستیم، ما با دنبال کردن لایحه شفافیت به سلامت کمک خواهیم کرد.

    وی گفت: صندوق بیمه حوادث را دولت تصمیم گرفت، همه خانه‌های کشور بیمه می شوند و نصف سهم بیمه را دولت متقبل می شود.

    وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: آقای اردکانیان با من صحبت کرد که کمیته مشترک ایران و روسیه با یک هیات بزرگ به همراه دو وزیر به میزبانی ایران در دو شهر اصفهان و تهران برگزار می شود.

    ربیعی در پاسخ به سوال احتمال تغییر زنگنه در دولت گفت: هیچ تغییری در دستور کار دولت قرار ندارد. آقای زنگنه در سایر موضوعات دولت حرف و نظر دادند و همچین بحثی در دولت نیست، من و زنگنه همیشه ناممان در استیضاح های مجلس مطرح بوده و در این دوره تاریخی نقش زنگنه پر رنگ خواهد بود.

    وی ادامه داد: وجود افرادی که بتوانند بازار جهانی و فروش نفت را بشناسند برای ما مهم است.

    وی در مورد اقدامات دولت برای رفع مشکل اجاره نشینان گفت: مداخله در بازار مسکن در مورد اجاره سخت است، دولت برنامه‌هایی دارد که اولی طرح ملی مسکن است، تا ۴۰۰ هزار واحد برای اقشار متوسط را در نظر بگیرد و به ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل خواهد شد، شنیدم مسکن کارگران هم در نظر گرفته شده است.

    ربیعی ادامه داد: شورای پول و اعتبار سقف وام انتقال به زوجین را افزایش داده است؛ با این سیاست ها به سمت کنترل قیمت ها خواهیم رفت.

    ربیعی مورد قیمت بنزین گفت که قیمت بنزین در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی قوا است اما تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین تا این لحظه نگرفته شده است.

    سخنگوی دولت در مورد حمله به نفت کش‌ها تصریح کرد: ظریف قبلا به تحرکات مشکوک پاسخ داده بود، ما هیچ نفعی از این اقدام نمی بریم؛ خوشحالم با بررسی هایی که به عمل آمد حتی برخی از کارشناسان امنیتی آمریکا هم این موضوع را از سوی ایران مورد تردید قرار دادند.

    وی با بیان اینکه امنیت منطفه به نفع ما است،‌ عنوان کرد: هر اتفاقی در منطقه تاثیری بر قیمت نفت خواهد گذاشت، بسیاری از کشورها با تردید به ادعای آمریکا نگاه کرده اند.

    ربیعی در مورد تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی و تشکیل معاونت بازرگانی گفت: ما فعلا منتظر هستیم تا تصمیم مجلس را ببینیم، البته برخی نمایندگان به ما نامه دادند اما ما به عنوان نظر مجلس آن را قبول نداریم؛ ما باید از سفره اصلی مردم مراقبت کنیم، کالاهای اساسی نیاز به تمرکز بیشتر دارد و شخص رییس جمهور به خاطر این تمرکز این نیاز را احساس کرده‌اند، این نظر دولت برای کنترل و توزیع می توانست مهم باشد.

    سخنگوی دولت در مورد fatf و درباره امکان حضور رییس جمهور در جلسه مجمع گفت: از خودشان بپرسید ما در چهارشنبه ها در دولت جلسه داریم، تمام دوستان ما در دنیا تاکید می‌کنند که هم بهانه ندهیم و در راستای شفافیت حرکت کنیم، اگر نتوانیم در این زمینه حرکت کنیم زمینه برای قطع همکاری بانکی با دنیا اتفاق می افتد، این لوایح بافی مانده برای ما حیاتی است. البته مجمع و مجلس اختیارات قانونی دارند اما نفع مردم در تصویب این لوایح است.

    ربیعی در پاسخ به خبرنگار شهرکریمه مبنی بر اینکه مشخصا آیا انتقادی از سوی رییس جمهور در جلسه هیئت دولت به آقای زنگنه شد است، گفت: تا جایی که من بودم چنین اتفاقی رخ نداده اما وقتی من هم وزیر بودم آقای رییس جمهور انتقاداتی را مطرح می‌کرد.

    وی در مورد دستاورد مشخص در حوزه اقتصادی در سفر شینزو آبه به تهران و پاکت زرد دیدار با رهبری گفت: در آن پاکت زرد پیشنهاد نبوده بلکه مطالب بوده است، سفر آبه به ایران دارای اهمیت ذاتی است.

    «ژاپن این آمادگی را اعلام کرد که روابط دو جانبه را افزایش دهند، بیشتر برای مسائل دو جانبه و انتقال یک پیام بوده و پاسخ لازم را هم گرفت.هر چه در رادیو و تلویزیون بود بصورت شفاف پخش شد، البته جواب به آبه فقط سخن رهبری نبود بلکه جامعه هم با آن همراه بود».

    ربیعی ادامه داد: به نظر من پیام رهبری و اشاره به فتوای ایشان و عدم مذاکره در فشار خوب بود. مساله اینکه بخواهند ایران را کوچک کنند مطرح است و ما با دقت بیشتر باید در این دوره حرکت کنیم و کسانی که می خواهند در مورد سیاست خارجی صحبت کنند اجاره دهند بیشتر مسولین کار کنند.

    وی در پاسخ به مساله پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: به طور قطع دو هزار میلیارد برای رتبه بندی پیش بینی شده است، پرداخت معوقات در دستور کار دولت است اما معلمان شرایط محدود ما را می دانند، در شش ماهه دوم طرح رتبه بندی انجام می شود.

    وی در مورد تخلف دولت در مورد پرداخت حقوق گفت: من فکر نمی‌کنم تخلفی باشد من از تایید دیوان محاسبات خبر ندارم ما به نفع کارگران و حقوق بگیران عمل می‌کنیم.

    سخنگوی دولت در خصوص سازوکار اینستکس و گذشت نیمی از زمان شصت روزه ایران به اروپا گفت: خانم اشمیت برای همیت مساله به ایران سفر کردند و به ما گفتند که به زودی سازوکار رو عملیاتی می‌کنند. ما خواستار حرکت در چارچوب برجام هستیم ولی تعهدات طرف مقابل را هم در نظر می‌گیریم. ترکیه، چین و روسیه گفتند به این سازوکار می پیوندند و امیدواریم کشورهای بیشتری به این مجموعه اضافه شوند. 

    وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: ما شنیدیم حتی اگر یک شرکت به سمت ما بیاید آمریکا آن شرکت را تهدید می‌کند، ولی ما عزم واراده برای حرکت به سمت جلو داریم.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.