×
×

ربیعی: هر کس مسؤولی را می شناسد که از رانت تحصیلی استفاده کرده گزارش دهد

  • کد نوشته: 20746
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: فردا ۱۴مرداد سالگرد نهضت مشروطیت است .دیروز هم ۱۲ مرداد چهلمین سالگرد برگزاری اولین انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس قانون اساسی کشور بود.  وی ادامه داد: انتخابات ۱۲ مرداد ۵۸ اگرچه نخستین انتخابات تاریخ ملت ایران […]

    ربیعی: هر کس مسؤولی را می شناسد که از رانت تحصیلی استفاده کرده گزارش دهد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار حوزه دولت شهرکریمه علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: فردا ۱۴مرداد سالگرد نهضت مشروطیت است .دیروز هم ۱۲ مرداد چهلمین سالگرد برگزاری اولین انتخابات آزاد برای تشکیل مجلس قانون اساسی کشور بود. 

    وی ادامه داد: انتخابات ۱۲ مرداد ۵۸ اگرچه نخستین انتخابات تاریخ ملت ایران نبود اما با توجه به سطح مشارکت ملی و وترکیب نامزد ها وتنوع احزاب وسازمان ها وآزادی کامل برای حضور در رسانه ملی می توان گفت که کامل ترین وآزاد ترین انتخابات تاریخ ایران وجغرافیای منطقه ای بود. 

    سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: قانون اساسی نماد اراده ملی برای تاسیس یک نظام مدرن ودموکراتیک است. ما تجلی این اراده را پس از مشروطیت در ۱۲ مرداد که نخستین انتخابات آزاد در تاریخ  انقلاب برگزار شد می بینیم. 

    ربیعی تصریح کرد: بی سبب نیست که  امروزه همین الگوی دولت-ملت قانونی وابتنا یافته بر قانون اساسی است که در معرض تهاجم بی امان امریکا قرار گرفته است.از کودتای ۲۸ مرداد تا دهه های بعدی امریکا همواره پایه های سیاست خارجی خود در منطقه ما را بر شن های روان یعنی بر سست ترین حکومت های استبدادی وبحران زا بنا کرده است.

    وی ادامه داد: آمریکا سیاست های غلط خود را بر روی شن های روان قرار داده و تحریم ظریف هم تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام دولت و ملت است، جامعه مدنی ما پشت سر ظریف و نظام دولت ملت قرار می گیرد.

    سخنگوی دولت با اشاره به تحریم ظریف گفت: ظریف را در دیدار با یک سناتور، دعوت به دیدار می کنند سپس به تحریم او می پردازند. حسادت های کودکانه در تحریم ظریف وجود دارد و ریشه در القای سیاست دو دولتی دارد. 

    ربیعی اعلام کرد: در هفته ای که گذشت شاهد اعلام تحریم آمریکا از سوی آمریکا بودیم که باید عرض کنم این اقدام آمریکا خلاف همه روندهای دیپلماتیک و اتفاقی بی سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است.اینکه دولتی دائما ادعای مذاکره کند و بعد وزیر خارجه همان کشوری را که دعوت به مذاکره می کند تحریم کند اگر مضحک نیست چیست؟

    وی ادامه داد: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی و امنیتی ما است. او معتمد نظام و رهبری است، ایستادن سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح و از همه بیشتر رهبر انقلاب، یکپارچگی ما را نشان می دهد. ظریف هراسی آمریکا از یکسو هراس از منطق و سخنِ محکمه پسند ایران را به نمایش می گذارد از سوی دیگر ریشه در تلاش آنها برای القاء دو دولتی و دو حاکمیتی در ایران دارد.

    ربیعی اظهار کرد: بسیاری از کشورها این تحریم ها به رسمیت نمی شناسند؛ این تحریم یک سند از ناکار آمدی تحریم ایران است؛ مقام معظم رهبری چندین بار از ظریف حمایت کرده اند.

    وی گفت: برما پوشیده نیست که خشم و درماندگی کاخ سفید در منطق و قوت کلام وزیر خارجه ایران ریشه دارد که تبلیغات ضدایرانی گسترده آمریکا را با روشنگری جهانی خنثی کرده است. واکنش‌ها به تحریم ظریف نشان داد ایالات‌متحده، به تقویت جایگاه داخلی و جهانی وزیر خارجه کشورمان خدمت ناخواسته‌ای کرد.

    سخنگوی دولت تاکید داشت: به‌این‌ترتیب، هر فعالیت، دیدار و مذاکره ظریف در عرصه دیپلماسی جهانی که تاکنون، امری عادی محسوب می‌شد، ازاین‌پس، به نماد و سندی محکم از ناکامی آمریکا در منزوی‌سازی ایران، تبدیل خواهد شد و صدای ظریف به‌مثابه زبان گویا و توانمند دیپلماسی ایران، قوی‌تر و پرطنین‌تر از گذشته به گوش جهانیان خواهد رسید و هر ایرانی هم‌صدا با او نیز سفیر ضدتروریسم اقتصادی آمریکاست که صدایش خاموشی ناپذیر است.

    * امیدواریم امنیت شغلی، امنیت قلم و معیشت خبرنگاران را بهتر کنیم

    وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از سوی دولت روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک می گویم. امیدوار هستیم که سه مسأله امنیت شغلی، امنیت قلم و معیشت را روز به روز بهتر کنیم. به عنوان یک همکار قدیم رسانه، می دانم جریان روزنامه نگاری برای فضای سالم از هیچ چیز دریغ نمی کند.

    * نظارت اسنپی برای نظارت قیمت‌ها ایجاد شده

    سخنگوی دولت با اشاره به جلسه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، گفت: گزارش واگذاری اختیارات بازرگانی به وزارت صمت داده شد. اپلیکیشنی ساخته شده که قیمت صد قلم کالا را نشان می دهد، در این اپلیکیشن قابلیتی دارد که به ۱۲۴ اطلاع می دهد و نظارت اسنپی است؛ یعنی نزدیکترین بازرس مراجعه می کند.

    وی ادامه داد: ما هیچ گونه کسری در کالای اساسی سال ۹۸ نداریم.

    ربیعی با اشاره به آخرین آمار واگذاری ارز دولتی گفت: هفتاد درصد این ارز را وزارت جهاد کشاورزی، ۲۳ درصد وزارت بهداشت، شش درصد صمت و یک درصد را ارشاد گرفته است.

    سخنگوی دولت بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته مشخص شد در بخش جهاد کشاورزی خوشبختانه ۱۰۰ درصد کالاهایی که به آن ها ارز اختصاص داده شده بود، وارد کشور شده و موجود است.

    سخنگوی دولت افزود: در بخش جهاد کشاورزی این اطمینان وجود دارد که کالاها وارد کشور شده اند و این موضوع کاملا قابل رصد است. به علت تحریم، زمان مفاصا حساب‌ها طولانی شده که این منطق هم از سوی وزارتخانه زیربط و بانک مرکزی قابل قبول است.  

    ربیعی با اشاره به تشکیل کمیته ارزهای تخصیصی در هر وزراتخانه گفت: کمیته اصلی ارزهای تخصیصی توسط آقای همتی تشکیل شده است. پنج پرونده تخلف در این باره تشکیل شده است.

    سخنگوی دولت ادامه داد: ارزی که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده بود به طور کامل رصد و سفارش های آن عملیاتی شده است و مشکلی وجود ندارد. ارز تخصیص داده شده به وزارت ارشاد هم مشخص است و نگرانی از پیگیری و رد ارزی نداریم. 

    ربیعی با اشاره به تصمیم دولت در برخورد قضایی با متخلفان ارزی توضیح داد: از وزیر بهداشت سپاسگزارم که کمیته زیربط را تشکیل دادند و بر اساس آخرین آمار برای تجهیزات پزشکی از یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار، ارز اختصاص یافته در سال ۹۷، فقط ۲۲۶ میلیون دلار آن در حال بررسی است و بررسی های آن کامل نشده است.  

    سخنگوی دولت در خصوص ارز اختصاص یافته به دارو هم گفت: یک میلیارد و سیصد میلیون که برای واردات بوده و ۵۵۰ میلیون برای واردات کارخانه های تولیدی بوده است که بعد از تجهیزات پزشکی، ارز دارو هم دنبال خواهد شد. با دقت وزارت بهداشت پنج پرونده تعلل هم به دادگاه معرفی خواهد شد که جزییات آن را وزیر بهداشت اعلام می‌کند.  

    ربیعی خاطرنشان کرد: همانگونه که تضمین دادیم و اعلام کردیم حتی از یک سنت ارز دولتی هم عدول و غفلت نخواهد شد و با دقت تمام رسیدگی خواهیم کرد.

    * هر کسی از رانت تحصیلی استفاده کرده مذموم است

    وی در مورد پیشنهاد معاون حقوقی قوه قضاییه درباره ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور اظهار داشت: البته معاون قوه قضاییه دیدگاه شخصی خود را اعلام کرده‌اند، اگر تبدیل به قانون شود ما تبعیت خواهیم کرد، اما رانت باید مورد توجه باشد. هر کسی از رانت تحصیلی استفاده کرده مذموم است، به‌نظر هر کسی مسئولی را می شناسد که از این رانت استفاده کرده گزارش دهد.

    وی افزود: تحصیل فرزندان مسئولان با استفاده از رانت مذموم است که باید همین الان هم برخورد شود؛ از جنبه امنیتی این موضوع می تواند برای هر کسی در هر جایی اتفاق بیافتد. این طرح از طرف معاون قوه قضاییه چون به شکل رسمی اعلام نشده است و من از دیدگاه وی کاملا مطلع نیستم باید طرح به صورت رسمی بیان و ارسال شود تا بر اساس جزییات بتوانیم نظر بدهیم.

    * اسیر مسائل انتخاباتی آمریکایی‌ها نخواهیم شد

    ربیعی در پاسخ به سوالی درباره دعوت سناتور آمریکایی از ظریف برای دیدار با ترامپ در کاخ سفید گفت: فردا آقای ظریف یک مصاحبه مطبوعاتی دارد که در مورد درخواست مذاکره ترامپ از ایران توضیح می دهد؛ ما قائل به مذاکره برای عکس یادگاری نیستیم، این نوع مذاکره برای دیده شدن قابل قبول نیست و ما اسیر مسائل انتخاباتی و چشم و هم چشمی‌های آمریکایی‌ها نخواهیم شد.

    وی بیان کرد: هیچ تضمینی وجود ندارد که با آمریکا مذاکره ای انجام شود و کاخ سفید باز هم از دیدگاه خودش بر نگردد. این نوع مذاکره چه از طرف ظریف و چه هر فرد دیگری که فقط برای دیده شدن است، قابل قبول نیست. برای ما خانه پوشالی فرقی نمی کند، چه دموکرات ها چه جمهوری خواهان و هر کسی که در آن خانه است برای ما فرقی نمی کند، برخی اتفاقات را از سوی کشورهای بزرگ می بینیم که بیشتر شبیه داستان‌های بچه گانه است.

    ربیعی درباره علت خشم آمریکا از ظریف هم گفت: فکر می کنم بخشی از خشم گروه ترامپ از ظریف به خاطر این است که آن ها تصور می کنند چرا او با دموکرات ها مذاکره کرد، با ما مذاکره انجام نمی کند. باور نمی کنید گاهی اوقات رفتارهایی در سطح کشورهای قدرتمند دیده می شود که انگار داستان های کودکانه در حال رخ دادن است. کشورهای قدرتمند اینگونه دنیا را به بازیچه می گیرند و به خاطر اختلافات داخلی خودشان بسیار خون ها و فراوان حق ها را در دنیا پایمال می کنند.

    * از کشورهایی که مقابل تحریم‌ها مقاومت کردند تشکر می‌کنیم

    سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ایران بزرگ در انزوای آمریکا گرفتار نخواهد شد، تصریح کرد: روسیه و چین تبعیت از تحریم های آمریکا را نپذیرفتند؛  آمریکا بسیار بر روی شرکت های چین و روسیه فشار آورد. ما از کشورهایی که در مقابل تحریم ها مقاومت کردند، تشکر می‌کنیم.چرا که به حیثیت کشور خود پایبند بودند. چین و روسیه هم در این جهت برای ما دیدگاهشان مغتنم است. 

    وی درباره جلسه اصولگرایان و اصلاح طلبان با وزیر کشور گفت: رحمانی فضلی از مدت ها قبل با هر دو گروه به صورت مجزا جلسه داشتند؛ دولت از حضور حداکثری در انتخابات حمایت می کند.دولت از دیدگاه های مختلف که در چهارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و فعالیت می کنند استقبال می کند.

    سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت بدون هیچ مداخله ای از برگزاری پر شور انتخابات مجلس با مشارکت بیشتر مردم حمایت می کند، وزیر کشور نیز مانند دوره های گذشته ماموریت دارد و تلاش هم می کند تا تنوع بیشتری از گروه های سیاسی، در انتخابات حضور داشته باشند.

    ربیعی اظهار داشت: این دولت بدون مداخله در انتخابات، حمایت از انتخابات پر شور را در دستور کار قرار می‌دهد. همچنین وزیر کشور مأموریت دارد تا با تنوع بیشتری در انتخابات مردم شرکت کنند.

    * اگر کسی در تور شناسایی قرار گیرد از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شود

    وی با اشاره به حذف سه دهک از فهرست یارانه‌بگیران گفت: این وظیفه بر عهده وزارت تعاون است؛ در سال های پیشین پنج میلیون نفر حذف شدند، الان هم اگر کسی در تور شناسایی قرار گیرد حذف می شود، حذف انبوه قبلا انجام شده است.

    ربیعی درباره حذف چهار صفر از پول ملی گفت: این طرح، همواره موافق و مخالف داشته و در دولت های قبل هم این ایده مطرح بوده است؛ آقای همتی فردا یک نشست خبری در این باره دارد. بحث ما انطباق با واقعیت های جامعه است، اگر به املاکی ها بروید یک تومان آنها چیز دیگری است، اما واقعیت آن است که در جامعه کسی «ریال» را بکار نمی برد، آسانی در بیان و نوشتن پول ملی، صرفه جویی در هزینه چاپ پول در دراز مدت است، کاهش ذخیره ارزهای خارجی از کمک های این طرح است.

    وی ادامه داد: البته اگر ملاحظاتی نباشد، آثار منفی خواهد داشت و ربطی به کاهش و افزایش تورم ندارد.

    سخنگوی دولت تصریح کرد: هیأت رفع اختلاف بین قوا درباره گزارش سالیانه دولت به مجلس تشکیل شده است، نمایندگان دولت؛ آقای امیری و خانم جنیدی و از سوی رهبر انقلاب حجت الاسلام ابوترابی بودند. طبق گزارشی که به ما دادند، حرف ها را به خوبی گوش کرده اند و هنوز در جلسه نظر خود را نگفته است، اما دیدگاه های نمایندگان دولت متقاعد کننده بود.

    ربیعی ادامه داد: نباید بر آن چه که در قانون اساسی شامل سوال و استیضاح و نحوه اجرای آن مصرح شده است، چیزی اضافه شود. 

    وی بیان کرد: رفتن لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا به مجلس دیر نیست؛ مالیات بر مسکن در این لایحه پبش بینی نشده است، اما در اصلاح ساختار بودجه حمایت از تولید وجود دارد.اما در اصلاح ساختار بودجه و تخفیف های مالیاتی برای تولید، اقدامات خوبی شکل گرفته  و از تولیدکنندگان حمایت های مالیاتی صورت گرفته است اما در خصوص کارهای که تولیدی نیست و بنا بر بازار صورت می گیرد مواردی پیش بینی شده است و از طرفی مالیات نظام تامین اجتماعی در اصلاح ساختار بودجه پیگیری می شود.

    * حساب عربستان و امارات را از آمریکا جدا می دانیم

    ربیعی اظهار داشت: ما همیشه از حسن همجواری و فعالیت برای تقویت همکاری استقبال می کنیم؛ ما حساب عربستان و امارات را از آمریکا جدا می دانیم. همچنین از موافقت‌نامه‌هایی برای امنیت صیادان استقبال می کنیم و هر برنامه ای برای امنیت کشتیرانی باشد، ما هم در آن حضور داریم.

    وی بیان کرد: حضور ضد انقلاب در کاخ سفید زیاد شده و ادبیات کاخ سفید به سیمای این گروهک‌ها نزدیک شده است.

    ربیعی در پاسخ به اعتراض منتقدان از برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اظهار داشت: اگر امروز شرایط مان بحرانی نیست، پس چه زمانی این شرایط بحرانی خواهد بود؟ البته هم اکنون معتقد به وجود شرایط بحرانی نیستم، آنچه دولت عمل کرده دست اندازی به منافع نیست، بلکه با استفاده از قانون بودجه است.

    سخنگوی دولت با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: این موضوع را بررسی کردیم؛ گرمای این دو ماه بر وزن گیری مرغ تأثیر داشته و با بیماری همراه بوده است. همین امر سبب شد تا به مشکل برخورد کنیم. به همین دلیل قیمت مرغ ۱۲ هزار و نهصد تومان است.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.