[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی اصغر پیوندی ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به وقوع سیل اخیر در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال چندین استان درگیر حادثه سیل شدند و رحمت الهی به ناگهان تبدیل به سیل شد و خسارات فروانی را از خود برجای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، علی اصغر پیوندی ظهر سه‌شنبه در دیدار با آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به وقوع سیل اخیر در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: در ایام نوروز امسال چندین استان درگیر حادثه سیل شدند و رحمت الهی به ناگهان تبدیل به سیل شد و خسارات فروانی را از خود برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود در این حادثه وارد عمل شد تا با ارائه خدمات تخصصی جلوی تلفات را بگیرد، گفت: علی رغم تلاش‌های انجام شده ۷۸ نفر از هموطنانمان در این حادثه جان باختند که ۲۱ نفر از آنان به حادثه لحظه‌ای شیراز اختصاص داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با تأکید بر اینکه امداد رسانی و نجات جان آسیب دیدگان از مهمترین اقدامات انجام شده این نهاد در حادثه سیل اخیر بود، تصریح کرد: ۶۸۰ هزار نفر از آسیب دیدگان این حادثه در سیل محاصره شده بودند توسط هلال احمر به مکان‌های امن منتقل شدند.

وی با اشاره به امداد رسانی جمعیت هلال احمر به سیل زدگان توسط بالگرد، گفت: بالگرد هلال احمر در امداد رسانی به مردم در این حادثه هزار ساعت پرواز امدادی را ثبت کرد که در این پروازها مادران باردار و مریض‌های بدحال را به بیمارستان منتقل کرد.

استقرار ۳۲۰ هزار نفر از سیل زدگان در مناطق امن

پیوندی اضافه کرد: ۳۲۰ هزار نفر از سیل زدگان توسط امداد رسانان هلال احمر در نقاط امن مستقر شدند و خدمات اولیه به آنان ارائه شد.

وی با اشاره به برخی خدمات اولیه که توسط جمعیت هلال احمر به آسیب دیدگان ارائه شد، گفت: توریع بسته‌های عذایی ۷۲ ساعته، توزیع ۶۰ هزار چادر، توزیع ۲۰۰ هزار تخته پتو و درمان اضطراری آسیب دیدگان و بیماران از جمله خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

رئیس جمعیت هلال احمر، با اشاره به اینکه معمولاً بعد از وقوع اینگونه حوادث، برخی بیماری‌ها بین آسیب دیدگان شیوع پیدا می‌کند، عنوان کرد: تلاش‌های فراوانی صورت گرفت تا شیوع بیماری‌ها پس از وقوع این حادثه کنترل شود تا شاهد فاجعه پس از سیل نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه پس از وقوع چنین حوادثی باید مراقب آثار ناشی از این وقایع در بازماندگان باشیم، گفت: معمولاً پس از وقوع این حوادث؛ بازماندگان دچار آسیب‌های روحی و روانی می‌شوند اما سعی شد واقعه و اثرات ماندگار آن را به واسطه تلاش امدادگران کم کنیم.

پیوندی اضافه کرد: مردم با روحیه نیکوکاری و بشر دوستی وارد میدان عمل شدند و در این راستا به جز کمک‌های انسانی به جمعیت هلال احمر ۱۸۰ میلیارد تومان پول نقد و ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیر نقدی برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه کمک کردند و همچنین مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان از منابع داخلی هلال احمر نیز به امدادرسانی سیل‌زدگان تخصیص یافت.

وی با اشاره به خدماتی که در حال حاضر به سیل‌زدگان ارائه می‌شود، گفت: پک لوازم خانگی شامل پتو، یخچال و تلویزیون و … تهیه و به خانواده‌های سیل‌زده اهدا می‌شود.

نقاط قوت سیل

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: با وجود اینکه سیل خانمان سوز بود و خسارات جانی و مالی برای مردم بوجود آورد اما نقاط قوتی برای مردم داشت که مهمترین آن همدلی و مهربانی بین مردم و مسئولان بود.

وی با تأکید بر اینکه حجم و گستردگی سیل به صورت طبیعی تلفات بسیاری را به دنبال دارد، گفت: آگاهی مردم نسبت به برخورد با اینگونه حوادث و توجه جدی به هشدارها موجب شد شاهد تلفات کمتری نسبت به چنین حادثه‌ای باشیم.

پیوندی با تخمین خسارات وارده در سیل اخیر، عنوان کرد: ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع، خانه‌ها، راه‌ها و پل‌ها و… وارد شد اما همدلی مردم در کنار نیروهای امدادی موجب شد تا این حادثه و ابعاد خسارت آن کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه استان قم در میان سایر استان‌های کشور در خدمت رسانی به سیل زدگان خوش درخشید، تصریح کرد: استان قم رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان را به خود اختصاص داد و این مهم حاکی از حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان سیل‌زده است.

[ad_2]