[ad_1] پایگاه خبری شهرکریمه – استان‌ها، سمانه سادات فقیه سبزواری: هفت آسمان چراغانی است و صدای آشنایی از سوی ملکوت به گوش می‌رسد، صدای پایکوبی و هلهله فرشتگان و ملائک است که هوش از سر زمین و زمان می‌برد. صدای دعوت و بشارت از سوی ملائک آسمان به اهل زمین به گوش می‌رسد و این […]

[ad_1]

پایگاه خبری شهرکریمه – استان‌ها، سمانه سادات فقیه سبزواری: هفت آسمان چراغانی است و صدای آشنایی از سوی ملکوت به گوش می‌رسد، صدای پایکوبی و هلهله فرشتگان و ملائک است که هوش از سر زمین و زمان می‌برد.

صدای دعوت و بشارت از سوی ملائک آسمان به اهل زمین به گوش می‌رسد و این طنین آواز خوش ملکوتیان است که در مهمانی عالم هستی می‌پیچد.

صدای خوش نیایش است که در هفت آسمان طنین افکن شده و میهمانی از جنس نور و عشق و حضور برپا می‌شود. صدای روح بخش و قدسی ماه رجب، صدای جوشش چشمه مهربانی‌ها و بخشش‌ها به گوش می‌رسد.

خوان رحمت الهی به وسعت زمین و زمان گسترانیده شده و همه با بوی خوش ماه رجب مست عبودیت شده و در غبار لحظه‌ها دست بر حلقه وصل الهی می‌برند تا از جام می بندگی جرعه‌ای نوش کنند.

رجب؛ ماه خودسازی و توشه گرفتن

علامه شیخ نجاح طائی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، رجب را ماه خودسازی و توشه گرفتن عنوان کرد و گفت: این ماه هفتمین ماه از سال هجری قمری است که رجب نام دارد و نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد.

وی، حرمت و قداست این ماه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها رجب است و در آن قتال و کشتار حرام می‌باشد.

مؤلف تفسیر اهل بیت (ع) به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره و بیان کرد: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به درجه و ارزش رجب نمی‌رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‌گردد.»

وی با عنوان اینکه فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم تصریح کرد: نباید شب‌ها و روزهای ماه رجب را با غفلت سپری کنیم زیرا عبادت و نیایش، نماز و روزه، دعا و صلوات و سرانجام به یاد خدا بودن و تذکر در این ماه خجسته، لذتی خاص دارد.

رسول خدا (ص) می‌فرماید: ماه‌های رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امت من است

این نویسنده ضد تکفیر در بخش دیگری از سخنان خویش به حدیثی از نبی مکرم اسلام اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) می‌فرماید: هان! ماه رجب و ماه شعبان دو ماه من هستند و ماه رمضان ماه امت من است. آگاه باشید، هر کس یک روز از ماه رجب را با ایمان و اخلاص روزه بگیرد، مستوجب رضوان بزرگ الهی می‌شود و روزه‌اش در آن روز بی گمان خشم خداوند را فرو می‌نشاند و دری از درهای دوزخ را بر روی خویش می‌بندد.

وی ماه رجب را یکی از چهار ماه حرام ذکر کرد و گفت: در این ماه هرگونه جنگ و خون‬‌ریزی نهی شده است و اسلام در هر سال برای پیروان خود یک آتش ‏بس چهار ماهه اعلام می‌کند که این خود نشانه روح صلح‏ طلبی اسلام است. البته اگر دشمن بخواهد از این قانون اسلامی سو استفاده کند و حریم ماه‌های حرام را بشکند، اجازه مقابله به مثل به مسلمانان داده شده است.

آیت الله طائی به ثواب روزه در ماه مبارک رجب اشاره و بیان کرد: اگر کسی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، نه تنها خداوند را خوشنود می‌کند بلکه این روزه او را از خشم خدا را در امان نگه می‌دارد و دری از درهای دوزخ بر روی او بسته می‌شود.

أین الرجبیّون … نزدیک است که باران بگیرد…!!! صدای قدمهایش را می‌شنوی؟ آسمان، ابرهای مغفرت خداوند را آرام آرام، به سوی زمین، سوق می‌دهد …. و این یعنی… رجب فرا رسید…. و دوباره خداوند است که مثل همیشه سر قرارمان حاضر می شود… همان قرار همیشگی…. من العفو می‌گویم… و او اجابت می‌کند.

چه خوش است لحظه‌های مستی بندگی در مقابل پروردگار هستی.. به راستی که اگر رجب نبود لحظه‌های خالی ذهنمان نجوای نمناک خدایی شدن را کم داشت.

[ad_2]