حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان این که «رجب» ماه استغفار است، گفت: تمام دردهای ما از گناه و معصیت است و استغفار بهترین راه درمان این دردها است.

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در مسجد مقدس جمکران به اهمیت «نیّت» اشاره کرد و گفت: نیت افراد در کارها خیلی مهم است و در هر کجای عالم کار خیری انجام شود، اگر به این فکر کند که ای کاش او نیز آن کار خیر را انجام می داد، ثواب آن عمل خیر را خواهد برد؛ حتی در برخی روایات آمده که نیت از خود عمل بالاتر است.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: نیت، یک شرکت بین المللی است و در هر کجای عالم که ظلم و فساد است، باید از آن تبری جست؛ خدای متعال به ظاهر عمل نگاه نمی کند بلکه به نیت فرد نگاه می کند.

وی ادامه داد: در قرآن کریم آمده که وای بر کسانی که به خاطر ریا نماز می خوانند؛ گاهی دو نفر در کنار هم نماز می خوانند اما یکی با نیت قرب الی الله می خواند و دیگری برای ریا و خودنمایی که عمل و نیت این دو فرد زمین تا آسمان فرق می کند.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اعمال درجات مختلف و متفاوتی دارد و افراد مؤمن همیشه به دنبال گزینه برتر هستند؛ زیارت قبر اباعبدالله الحسین(ع) یکی از این گزینه های برتر است که ثواب آن فوق العاده است.

وی زیارت امام حسین(ع) را افضل اعمال در عالم و آن را بالاتر از حج دانست و افزود: زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع) برابر با ثواب هفتاد هزار حج و زیارت خدای متعال است؛ زیارت حضرت معصومه(س) بهشت را بر زائر واجب می کند و این زیارت ها نباید دست کم گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: گره گشایی از بندگان خدا از دیگر اعمال برتر است؛ شاد کردن دل مؤمن و مردم، خشنودی خدای متعال را به دنبال دارد و آیات و روایات زیادی درباره این عمل مهم آمده است؛ بهتر است افراد گره گشایی را از نزدیکان خود شروع کنند و مشکلات بستگان و همسایگان خود را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در دنیا گره از کار مؤمنان و مردم باز کرده باشند، فرشته و انیسی در قبر همراه او خواهد بود و او را در تمام برزخ همراهی کرده و تا در بهشت هدایت می کند.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: یکی دیگر از گزینه های برتر که از دیگر اعمال آسان تر است، صلوات بر محمد(ص) و آل محمد است که در روایات به عنوان افضل اعمال شمرده می شود.

وی در ادامه به اعمال ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت: روزه گرفتن در ماه رجب از دیگر اعمال برتر است که اگر کسی این عمل را انجام دهد و با نیت خالص و برای خدای متعال این کار را کند، سبب خشنودی خدای متعال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: هر کس در این ماه خدای متعال را بخواند، خداوند او را اجابت می کند و بر اساس روایتی، ماه رجب ریسمانی بین خدا و بنده است؛ هر کس هم مانعی برای روزه گرفتن دارد، می تواند در هر روز این ماه یک نان یا یک غذا صدقه دهد.

سخنران مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: «رجب» ماه توبه و استغفار است و در این ماه بندگان باید از بدی ها تخلیه شوند و روح خود را شست و شو دهند؛ درد بندگان، گناه و معصیت و درمان همه دردها توبه و استغفار است.

وی تصریح کرد: پدر و مادرها نباید میان فرزندان خود تبعیض قائل شوند و ما متأسفانه شاهد مشکلات بسیاری در این زمینه هستیم؛ همچنین سخت گیری در مسأله ازدواج جوانان زیاد شده و خانواده ها و جوانان در این امر مهم نیاز به مشاوره دارند.