[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله جعفر سبحانی روز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن در مورد قلم اظهار کرد: قلم در مکتب اسلام قداست بالایی دارد و خداوند بر قلم قسم یاد کرده که نشان از اهمیت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله جعفر سبحانی روز پنج‌شنبه در اختتامیه جشنواره پژوهشی علامه حلی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن در مورد قلم اظهار کرد: قلم در مکتب اسلام قداست بالایی دارد و خداوند بر قلم قسم یاد کرده که نشان از اهمیت آن دارد.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های پژوهشی باعث می‌شود که افراد اهل قلم شوند. این جشنواره‌ها آهنگ قلم را در نویسندگان ایجاد کرده و آنها را در مسیر نویسندگی قرار می‌دهد. همچنین موضوعات مختلف تحقیق می‌شوند و عصاره این تحقیقات عالی می‌شود.

وی افزود: مجریان این جشنواره‌های پژوهشی موضوعات را مشخص کرده و به پژوهشگران بگویند در مورد موضوعات تحقیق کرده و مصادر و منابع را به آنان معرفی کنند.

آیت‌الله سبحانی گفت: به قلم اهمیت بیشتری بدهیم چرا که جهانی است و ثبات بیشتری دارد، اما سخن و بیان در همین محل می‌ماند.

این مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: آثار منتشر شده از حوزه اگر موضوعات حساسی است باید به گونه‌ای باشد که اسباب زحمت ایجاد نکند و در شأن حوزه‌های علمیه باشد.

وی با تاکید بر لزوم حضور زنان در مشاغل متناسب با آنها یادآور شد: رسالت اصلی مجلس شورای اسلامی حل مشکلات معیشتی مردم است نه مسئله تساوی دیه زنان و مردان؛ چرا که این مسئله را باید فقها بررسی کنند.

[ad_2]