×
×

رسانه‌ها در پاسخ‌دهی به شبهات راجع به حوزه‌ و روحانیت کمک کنند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 28365
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی با اشاره به اینکه متأسفانه فضای مجازی با وجود کارکردهای مثبتی که دارد، عرصه‌ای برای شبهه پراکنی بدخواهان نیز شده است، اظهار داشت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا ضمن بالارفتن سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های مردم نسبت به منابع اخبار و مطالبی که در این فضا […]

    رسانه‌ها در پاسخ‌دهی به شبهات راجع به حوزه‌ و روحانیت کمک کنند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت الاسلام سیدمحمود مدنی با اشاره به اینکه متأسفانه فضای مجازی با وجود کارکردهای مثبتی که دارد، عرصه‌ای برای شبهه پراکنی بدخواهان نیز شده است، اظهار داشت: رسانه‌ها باید کمک کنند تا ضمن بالارفتن سواد رسانه‌ای و آگاهی‌های مردم نسبت به منابع اخبار و مطالبی که در این فضا به دستشان می‌رسد، به شبهات مطرح شده در فضای مجازی راجع به روحانیت و حوزه‌های علمیه پاسخ داده شود.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال برای ورود یک طلبه از کشورهای دیگر به حوزه علمیه قم باید استعلامات سیاسی، امنیتی، بهداشتی و … طی شود و این فرایند با دقت از سوی نهادهای مسئول پیگیری و اعلام می‌شود، از این رو بسیاری از شایعاتی که نسبت به این میهمانان جمهوری اسلامی مطرح می‌شود بی پایه و اساس است.

    مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر اینکه طلاب غیرایرانی به عنوان سفیران انقلاب اسلامی تأثیرگذاری فوق العاده‌ای در کشورهای خود دارند، بیان داشت: به عنوان مثال یک طلبه تانزانیایی که از فاغ التحصیلان جامعه الزهرا علیهاالسلام بود، پس از بازگشت به کشورش دو مدرسه راه اندازی کرده و به نشر معارف دینی مشغول شده است، در حالی که یک دلار به وی کمک نشده و همه فعالیت‌هایش به صورت جهادی است.

    وی افزود: در این راستا اگر تنها به مسئله آموزش زبان فارسی توسط این طلاب در کل دنیا توجه کنیم می‌بینیم خدمت ارزنده‌ای در این زمینه انجام می‌دهند. در یکی از کشورهای عربی برای بازدید به مدرسه‌ای با بیش از ۴۰۰ دانش آموز و طلبه دختر رفتم که همه آنها مسلط به زبان فارسی بودند.

    حجت الاسلام مدنی خاطرنشان کرد: نشر زبان فارسی، نشر فرهنگ ایرانی، شیعی و ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد با این حال و با وجود این خدمات و زحماتی که طلاب غیرایرانی می‌کشند گاهی متأسفانه با هجمه‌هایی مواجه می‌شوند که جا دارد رسانه‌های در زمینه پاسخ‌دهی به آن و بازتاب این فعالیت‌ها بیشتر توجه داشته باشند.

    عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان به آثار و برکات حوزه‌های علمیه و طلاب برای کشور اشاره کرد و گفت: آنچه از نظر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و تبلیغی در مرکزی حوزوی مانند جامعه الزهرا علیهاالسلام در حال رخ دادن است از نظر هزینه و بودجه‌های تخصیص یافته قابل مقایسه با هیچیک از دانشگاه‌های کشور نیست در حالی که اینجا نیز مانند سایر مراکز آموزش عالی در حال تربیت نیروی انسانی کارآمد برای خدمت در بخش‌های مختلف کشور با رویکرد طلبگی و رسالت حوزوی است. هم اکنون خدماتی بسیار زیادی از سوی خواهران طلبه در سراسر کشور در حال انجام است و این خدمات باید دیده شود.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.