×
×

رسانه باید شجاعت داشته باشد/ مسئولان صادقانه با مردم صحبت کنند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 20988
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عزت الله ضرغامی ظهر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان قم که از سوی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در مجتمع غدیر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: سال‌های قبل توبیخ شدم که چرا خبر جنایات ریگی در کرمان را منتشر کردیم اما من آن […]

    رسانه باید شجاعت داشته باشد/ مسئولان صادقانه با مردم صحبت کنند – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، عزت الله ضرغامی ظهر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان قم که از سوی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در مجتمع غدیر برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار، اظهار داشت: سال‌های قبل توبیخ شدم که چرا خبر جنایات ریگی در کرمان را منتشر کردیم اما من آن زمان با توجه به جریان سازی‌های شبکه‌های معاند وظیفه خود دانستم این خبر را بعد از ۲۴ ساعت منتشر کنم.

    وی ابراز داشت: دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و حاکمیتی چهارچوب‌هایی را در زمینه خبر اعمال می‌کنند که باید رعایت شود اما خبرنگاران باید دقت کنند که خبر را نمی‌توان گزینشی منتشر کرد و سر و ته آن را زد.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در خبر اجتهاد سازنده داشته باشند، افزود: خبرنگاران اجتهاد متناسب با ضرورت خبر را درست و صادقانه به جامعه منتقل کنند.

    خبرنگار باید غیرت خبرنگاری داشته باشد

    وی گفت: خبرنگار باید غیرت خبرنگاری داشته باشد و اگر قرار است خبرنگاری دروغ بگوید باید این کار را کنار بگذارد.

    ضرغامی بیان داشت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سؤال کردم چرا در ایامی که به روز کوروش یاد می‌کنند به مردم می‌گویید جاده در دست تعمیر است؛ باید صادقانه و شجاعانه بیان شود این جاده باز است اما ممکن است عده‌ای در این روز خاص به دنبال تنش آفرینی باشند و در این شرایط کنترل شرایط سخت شود و این جاده در طول سال و در روزهای آینده باز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه رسانه‌ای که شجاعت نداشته باشد مرده است و رسانه نیست، تأکید کرد: برخی از خبرنگاران بود و نبودشان فرق نمی‌کند و خبرنگار شجاع اگر چیزی را حق تشخیص داد باید در مقابل بقیه بایستد و حرف خود را دنبال کند.

    هنوز عده‌ای حاضر نیستند اشتباهات در موضوع برجام را قبول کنند

    رئیس سابق رسانه ملی با بیان اینکه امروز بعد از ۶ سال هنوز عده‌ای حاضر نیستند اشتباهات در موضوع برجام را قبول کنند، افزود: این چه حرفی است که می‌گویند برجام سندی است که همه نظام آن را پذیرفته در حالی که رهبری بیانات بسیاری در این زمینه داشته‌اند.

    وی گفت: آنان می‌گفتند روز بعد از برجام همه تحریم‌ها برداشته می‌شود و این نکته را صدها بار و صریح گفتند اما آنان باید صادقانه با مردم صحبت کنند و بگویند اعتماد و مذاکره با آمریکا بی‌نتیجه بوده است.

    ضرغامی عنوان کرد: کسانی که در برابر تصمیمات نادرست می‌ایستند ارزشمند هستند؛ آن‌ها شجاعت به خرج می‌دهند که در فضاسازی‌ها ایستادگی می‌کنند.

    وی افزود: در جایی که باید خبر و یادداشتی را در موضوعی خاصی به موقع منتشر کرد باید اقدام لازم را داشت اما وقتی آن موضوع به فراموشی سپرده شد طرح آن دیگر اثرگذاری نخواهد داشت.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در جریان فتنه ۸۸ به برخی‌ها می‌گفتم شما بیایید در دفاع از اصل نظام و ولایت صحبت کنید تا در رسانه ملی پخش شود اما آن‌ها شرط و شروط می‌گذاشتند و برخی‌ها هم قبول نمی‌کردند بگویند جریان فتنه چه کاری دارد انجام می‌دهد.

    رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه عنوان اصلاح طلبی و اصولگرایی پوست خربزه‌ای بیش نیست، افزود: برخی‌ها سبک زندگی و مواضع آن‌ها به اصولگرایی نمی‌خورد و بسیاری از اصلاح طلبان نیز سال‌ها است نان اسم خود را می‌خورند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.