دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه رسانه باید مفاهیم دینی را به مخاطبان انتقال دهد، گفت: در راستای تحقق این هدف هر چند برای افزایش کیفیت برنامه‌های مراکز و مجموعه‌های مختلف از نظر رسانه‌ای تلاش می‌کنیم اما فقط نباید به انعکاس این برنامه‌ها تکیه داشته باشیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از «حوزه»، دکتر محمدحسین محمدزاده امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت استان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن جلسات محراب انجام شد، با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه‌های مختلف دینی از جمله ترویج علوم قرانی، تفسیر، هنر تلاوت و انعکاس فعالیت‌های مراکز فرهنگی رسالت‌های مشخصی را بر دوش دارد، اظهار کرد: از ابتدای دهه کرامت شورای معارف سیما بر عهده شبکه قرآن و معارف گذاشته شده است تا این مجموعه برنامه‌های معارفی شبکه‌های مختلف را برنامه‌ریزی کند.

وی با تاکید بر اینکه افق جامع و روشنی برای برنامه‌های معارفی در سیما درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: یکی از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که در دیدار با مدیران رسانه مورد تاکید قرار گرفته، این است که رسانه آموزه‌های دینی و انقلابی را به صورت عمیق مطرح کنند به این معنا که در قالب‌های مختلف هنری از حوزه‌های مختلف دینی استفاده شود.

دبیر شورای معارف سیما خاطرنشان کرد: وجود شبکه قرآن و معارف به این معنا نیست که دیگر شبکه‌های از برنامه‌های قرآنی و معارفی فاصله داشته باشند؛ با وجود این دیدگاه تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت شبکه‌های مختلف در ترویج معارف و قرآن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید مفاهیم دینی را به مخاطبان انتقال دهد، عنوان کرد: در راستای تحقق این هدف هر چند برای افزایش کیفیت برنامه‌های مراکز و مجموعه‌های مختلف از نظر رسانه‌ای تلاش می‌کنیم اما فقط نباید به انعکاس این برنامه‌ها تکیه داشته باشیم به همین علت تولید محتواهای مورد نیاز نیز مورد توجه قرار گرفته است.

محمدزاده با بیان اینکه سبک زندگی حسینی به عنوان شعار اصلی ماه محرم و صفر در رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد، مطرح کرد: در پرتو سبک زندگی اسلامی بسیاری از آرمان‌های مورد نظر جامعه اسلامی تحقق می‌یابد به همین علت از ظرفیت شبکه‌های مختلف در راستای ترویج این سبک استفاده می‌شود.

وی از حضور پر شور زائران در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه و کیفی‌سازی برنامه‌ها بتوانیم به شیوه مطلوبی فعالیت‌های آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) را به نمایش گذاریم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تاکید بر اینکه باید از تجهیزات مناسب در راستای انعکاس برنامه‌های آستان‌های مقدس استفاده شود، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف در راستای تامین این تجهیزات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها مروج بسیاری از فعالیت‌های دینی است، گفت: در مورد آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان توانستیم بسیاری از پیام‌های دینی را به همت حرم کریمه اهل بیت(س) انعکاس دهیم.