فرماندار قم گفت: رسانه ها از ظرفیت خویش در راستای توانمندسازی جامعه برای مقابله با مواد مخدر، دستگاه های استان را یاری کنند. رضا سیار روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای یک هزار و ۷۳۵ کیلوگرم مواد مخدر اظهار داشت: رسانه ها ظرفیت خوبی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای پیشگیری از مواد […]

فرماندار قم گفت: رسانه ها از ظرفیت خویش در راستای توانمندسازی جامعه برای مقابله با مواد مخدر، دستگاه های استان را یاری کنند.

رضا سیار روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای یک هزار و ۷۳۵ کیلوگرم مواد مخدر اظهار داشت: رسانه ها ظرفیت خوبی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم برای پیشگیری از مواد مخدر دارند که باید از تمام توان خویش در این حوزه استفاده کنند.
فرماندار قم افزود: تنها راه مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر، توانمندسازی مردم از سنین مختلف است.
وی با اشاره به برنامه های آموزشی در نظام آموزشی گفت: مباحث پیشگیرانه و کار کارشناسی در مدارس و مقاطع مختلف باید به صورت جدی پیگیری شود و در کنار آن والدین باید از آموزش ها مطلع شوند تا نسبت به آینده فرزندان احساس وظیفه بیشتری داشته باشند.
سیار ادامه داد: توانمندسازی سایر قشرها از جمله کارمندان، کارگران و بخش خصوصی باید انجام شود تا جامعه ای مصون از مواد مخدر داشته باشیم.
وی بیان داشت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر وظیفه نیروی انتظامی است که در استان قم شاهد عملیات های متعدد پرسنل این نیرو و انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر و کشف و ضبط مقادیری از مواد مخدر هستیم.
فرماندار قم گفت: مواد مخدر محصول یک سیستم بزرگ مافیای اقتصادی است که در سطح دنیا با اهداف خاصی صورت می گیرد که منفعت آن را از به دام انداختن جوانان به دست می آورند، از این رو در دوره های اخیر با تنوع بخشی به آن، درصدد جذب افراد مختلف هستند.
همزمان با چهارمین روز از هفته ناجا، طی مراسمی ۱۷۳۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در پارکسوار امیرکبیر در قم امحا شد.
نهم تا پانزدهم مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا