آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ۸۰ درصد بیماری های انسان از غذای ناسالم است و رستوران ها و کافه هایی که غذای ناسالم به مردم می دهند، ضامن هستند. به گزارش شهرکریمه، وی روز دوشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۸۰ درصد بیماری های جسمی انسان ناشی […]

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: ۸۰ درصد بیماری های انسان از غذای ناسالم است و رستوران ها و کافه هایی که غذای ناسالم به مردم می دهند، ضامن هستند.

به گزارش شهرکریمه، وی روز دوشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ۸۰ درصد بیماری های جسمی انسان ناشی از پرخوری، بدخوری و غذای ناسالم است و دستور اسلام این است که تا قبل از گرسنگی غذا نخوریم و قبل از سیر شدن دست غذا برداریم.
وی ادامه داد: برخی بیماری ها بین انسان و حیوان مشترک است. سالهاست که همایش بیماری های مشترک بین انسان و دام برگزار و در این مورد تحقیق می شود اما آنچه جای آن خالی است همایش و تحقیقاتی است که درباره مشترکات انسان و فرشته باید انجام شود.
آیت الله جوادی آملی اضافه کرد: اینکه در جامعه شاهد اختلاس و فساد هستیم به خاطر بی توجهی به دستورات اسلام و مشترکات انسان و فرشته است.
وی گفت: طبیب باید هر بیمار را یک انسان ببیند نه حیوانی که فقط دوز داروی آن با حیوان فرق می کند.
آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اهمیت بهداشت گفت: وقتی بهداشت تقویت شود دیگر نیازی به درمان نیست. همه ما باید مردم را به بهداشت دعوت کنیم و اگر در این کار موفق باشیم دیگر نیازی به ساختن بیمارستان نیست.
سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اعلام وجود ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی فرسوده در قم گفت: امروز با افتتاح بیمارستان فرقانی ۳۵۰ تخت بیمارستانی به این استان اضافه شد. ۴۰۰ تخت دیگر نیز تا پایان این دولت اضافه می شود با وجود این برای رسیدن به استانداردهای ملی این استان به هزار و ۵۰۰ تخت دیگر نیاز دارد.
وی ادامه داد: سرعت ساخت بیمارستان در دولت یازدهم نسبت به گذشته ۱۰ برابر شده است. کلنگ ساخت ۴۴ هزار تخت بیمارستانی زده شده و ۲۱ هزار تخت از این مجموعه در این دولت به پایان می رسد.
وزیر بهداشت با اشاره به طرح تحول سلامت گفت: مبتکر این طرح شخص رئیس جمهوری بود و رهبر انقلاب نیز بارها از این طرح حمایت کردند و بر مراقبت از دستاوردهای آن سفارش فرمودند.
هاشمی گفت: با وجود این برخی افراد اقتصادی، سلامت را مانند آموزش کاری تشریفاتی می دانند.
وی ادامه داد: سلامت حتی مقدم بر امنیت است به همین علت با وجود کنایه های افرادی که اغراض سیاسی دارند، این طرح با قدرت پیش می رود.
هاشمی همچنین با تاکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: جوانان سوالات زیادی در این زمینه دارند که باید پاسخ داده شود اما برخی افراد خط قرمزهای فرضی ترسیم می کنند و جلوی پاسخگویی به مردم را می گیرند اما این وحدت میراث حضرت امام (ره) است و همه باید از آن صیانت کنیم.
وی ادامه داد: در فضا برخی از روی جهالت در فضای مجازی بر تفرقه جدایی دامن می زنند.
وزیر بهداشت امروز در سفر به شهر مقدس قم در آیین افتتاح بیمارستان فرقانی شرکت و با آیت الله مکارم شیرازی نیز دیدار و گفت و گو کرد.منبع: ایرنا