[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله میرباقری استاد درس خارج حوزه علمیه قم در شب میلاد با برکت مولای متقیان حضرت علی(ع) در ویژه برنامه قرار آسمانی به بیان گوشه هایی از ابعاد شخصیتی نخستین امام شیعیان پرداخت. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعبیر امام رضا(ع) در حدیثی درباره امام […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، آیت الله میرباقری استاد درس خارج حوزه علمیه قم در شب میلاد با برکت مولای متقیان حضرت علی(ع) در ویژه برنامه قرار آسمانی به بیان گوشه هایی از ابعاد شخصیتی نخستین امام شیعیان پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعبیر امام رضا(ع) در حدیثی درباره امام معصوم(ع)، اظهار داشت: حضرت در این حدیث می فرمایند «السَّحَابُ الْمَاطِرُ وَ الْغَیْثُ الْهَاطِل‏» امام ابر بارنده و پر برکت است.

وی با بیان این که اگر کسی در محیط ولایت امام قرار گرفت و ولایت امام بر وجودش جاری شد بذر وجودی او شکوفا می شود، رسیدن به حیات طیبه را در گرو قرار گرفتن در مسیر مستقیم ولایت دانست.

آیت الله میرباقری خاطرنشان کرد: امام علی(ع) جلوه ای در اوج و همچون ابر بارنده است، امام علی(ع) محیط به ما و پناهگاه در سختی ها است، اگر بخواهیم نجات پیدا کنیم چاره ای نداریم جز این که به ایشان متوسل شویم.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: الان که دچار یک مشکل و بلیه هستیم نیز در کنار رعایت مسائل ظاهری باید از ائمه معصومین(ع) و مولا علی مدد بخواهیم.

آیت الله میرباقری اضافه کرد: از این فتنه ها و شبهات که ایجاد می کنند همیشه بوده و هست، نکته مهم این است که این فتنه ها منجر به ضعف ایمان ما نشود؛ باید تلاش کنیم از این صحنه ها سربلند بیرون بیاییم، خدایی ناکرده نباید دچار شک و تردید شویم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مولا علی(ع) از سویی عبد مطلق خدا است و از سوی دیگر یدالله است، اظهار داشت: وجود مولا علی(ع) پناهگاه حقیقی همه ما است، باید در همه سختی ها بویژه ایام کنونی به آن حضرت متوسل شویم؛ اگر دست ما در دست او باشد هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد. /۹۲۴/ج

[ad_2]