تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: اهتمام و رسیدگی به امور مردم، از کارهای کلان و راهبردی نظام اسلامی و بر اساس سیره انبیا(ع) و اولیای الهی است. به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در دیدار با محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در […]

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: اهتمام و رسیدگی به امور مردم، از کارهای کلان و راهبردی نظام اسلامی و بر اساس سیره انبیا(ع) و اولیای الهی است.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در دیدار با محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دینداری تاثیرگذارترین راهکار برای مقابله با آسیب ها و پیشگیری از آن است.
وی خاطرنشان کرد: اگر دینداری درجامعه تقویت شود، بخش عمده آسیب های فردی و اجتماعی برطرف می گردد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: تکالیفی که خداوند متعال بر دوش مردم گذاشته است، همگی نقش اساسی در زندگی انسان و جلوگیری از آسیب های گوناگون در جامعه دارند.
وی گفت: مشکل ها و آسیب های فردی و اجتماعی به اندازه ای تنوع دارند که قابل شمارش نیستند و با توجه به این گستردگی، راهکارهای کلانی از سوی انبیا(ع) و اولیای الهی و حتی عقلا بیان شده است که هر کدام می توانند محورهای بسیاری از این آسیب ها را پوشش دهند.
وی با اشاره به این که بسیاری از آسیب ها، بر اساس بروز آسیب های دیگر شکل می گیرند، افزود: هر کدام از آسیب ها، آثار سویی دارند که خود سبب بروز آسیب های جدید می شوند، بنابراین گاهی جلوگیری از یک آسیب می تواند از بروز چندین آسیب فردی و اجتماعی پیشگیری کند.
سعیدی با تاکید بر این که در بررسی آسیب ها نباید تنها جنبه های اخلاقی و عرفانی را مورد توجه قرار داد، گفت: بعضی از آسیب های اجتماعی به خاطر مسائل اقتصادی و معیشتی است و شما در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تنها بخشی از کارها را می توانید پیش ببرید، جامعه و دیگر دستگاه ها نیز باید در این عرصه با جدیت وارد بشوند.
وی شناخت درست آسیب های اجتماعی و فردی را لازم و ضروری برشمرد و افزود: نشناختن آسیب ها خود آسیبی بزرگ است و چه بسا عدم شناخت درست علمی و کارشناسانه نسبت به یک آسیب، در مرحله جلوگیری و پیشگیری، نه تنها موفقیتی در پی نداشته باشد، بلکه اوضاع را بدترهم بکند.
وی با بیان اینکه آگاهی مردم در این زمینه بسیار مهم است، اظهار کرد: پس از شناخت یافتن درست نسبت به آسیب ها، باید راهکاری هم که انتخاب می شود، درست و کارشناسی شده باشد تا بتوانیم به موفقیت دست یابیم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر همدلی، تعامل و همراهی میان دستگاه های مختلف در این زمینه تاکید کرد و گفت: همه باید در راستای پیشگیری کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم سران قوا در کنار یکدیگر باشند و برای تحقق اهداف نظام از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند و این انقلاب را به سمتی ببرند که موجب رضایت امام زمان(عج) باشد.
وی هم چنین بر معرفی آسیب های اجتماعی به خانواده ها تاکید کرد.
محمد باقر الفت، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این معاونت ارائه داد.
دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، شرکت در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قم و بازدید از یکی مرکزهای بازپروری معتادان از دیگر برنامه های الفت در سفر به استان قم است.

ایرنا